آخرین خبرها از تولید انیمیشن «آیینه خیس»/ کرونا روند کار را کُند کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
امیرهوشنگ معین در گفتگو با صبا:

آخرین خبرها از تولید انیمیشن «آیینه خیس»/ کرونا روند کار را کُند کرد

امیرهوشنگ معین درباره روند تولید انیمیشن جدیدش و تاثیر کرونا بر این جریان توضیح داد.

امیرهوشنگ معین کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره جدیدترین فعالیت خود توضیح داد: درحال حاضر با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند مشغول ساخت انیمیشنی به نام «آیینه خیس» با تکنیک کات اوت زیر دوربین هستم که مخاطب آن بزرگسال است. تقریبا ۹۰ درصد این انیمیشن تولید شده است اما به دلیل شرایط بوجود آمده درباره شیوع بیماری کرونا و مسائل دیگر، روند تولید کمی با کُندی جلو می‌رود.

این انیماتور درباره موضوع این انیمیشن گفت: این کار برداشت آزادی از داستان شیخ صنعان است ولی تغییرات زیادی در داستان بوجود آمده است. پیرمردی نقاش شخصیت اصلی این کار است که عاشق دختر جوانی می‌شود. این انیمیشن ۸ دقیقه است و فیلمنامه کار با همکاری هاجر مرادی نوشته شد و ساخت آن از نظر تکنیکی به عهده خودم است اما هنوز افرادی که در بخش های موسیقی و صدا با من همکاری می‌کنند مشخص نیستند.

این فیلمساز درباره آخرین انیمیشن تولید شده خود به نام «گرگم و گله می‌برم» که از سال ۹۸ حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را شروع کرده است، عنوان کرد: این انیمیشن دو بعدی دیجیتال که تولید آن تقریبا یک سال و سه ماه طول کشید، قصه یکی از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همین نام است و در این دو سال حضور در جشنواره های بین المللی را تجربه می‌کند و آخرین جشنواره‌ای که در آن حضور دارد جشنواره هیروشیما است که هنوز برگزار نشده است.

وی افزود: قصه این انیمیشن اقتباسی از داستان «گرگم و گله می‌برم» است که کودکان آن را به خوبی می شناسند. این قصه درباره مادری است که بزغاله‌های خود را گم می‌کند و درگیر پیدا کردن آن‌ها می‌شود ولی در این داستان تغییراتی نیز بوجود آمده است به شکلی که در این انیمیشن بچه‌ها درحال بازی و نمایش «گرگم گله می‌برم» هستند و هر بچه‌ای شخصیتی از این قصه را دارد. من در این انیمیشن به بچه‌ای که نقش گرگ را دارد نزدیک می‌شوم و با این کار سعی کرده‌ام نگاهی متفاوت به این قصه داشته باشم.

این کارگردان در پایان درباره نحوه نمایش «گرگم و گله می‌برم» برای مخاطبان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمانی امکان تماشای انیمیشن‌ها را به شکل توزیع CD برای کودکان و نوجوانان درنظر گرفته بود اما درحال حاضر از برنامه کانون برای انیمیشن های فعلی خود خبر ندارم اما در همه جای دنیا انیمیشن‌ها به شکل اینترنتی در اختیار مخاطب خود قرار می‌گیرند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است