۱۷ سال صبر کردم حالا برای سلامت مردم صبر می‌کنم/ «برادر جان» سیاسی نیست ولی مجوز نمی‌دهند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲
حسین زمان در گفتگو با صبا:

۱۷ سال صبر کردم حالا برای سلامت مردم صبر می‌کنم/ «برادر جان» سیاسی نیست ولی مجوز نمی‌دهند

حسین زمان می گوید ترانه «برادر جان» وی با اینکه یک ترانه اجتماعی است و رنگ و بوی سیاسی ندارد ولی مجوز انتشار نمی گیرد.

حسین زمان خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برگزاری کنسرت ها در شرایط فعلی که ترس از شیوع ویروس کرونا وجود دارد، گفت: به نظر من با توجه به شیوع بیماری کرونا اصلا شرایط مساعد نیست زیرا هم محدودیت در اجراها وجود دارد و هم اینکه باید به فکر سلامتی همه مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد کنسرتی برگزار شود باید هزینه سالن ها را کم کنند، توضیح داد: تا جایی که در جریان هستم قیمت بلیت ها گران شده است و در شرایط سخت امروز این کار به ضرر مردم است و مطمئن باشیم اگر تدبیر درستی اندیشیده نشود این کار به ضرر هنرمندان هم تمام خواهد شد.

این خواننده با اشاره به اینکه باید بپذیریم بیماری کرونا تمام نشده است، تاکید کرد: من بعد از ۱۷ سال توانستم مرداد ماه سال گذشته به صحنه روم و قرار بود برای برگزاری کنسرت در شهرهای دیگر آماده شویم که بیماری کرونا همه را خانه نشین کرد و با اینکه دوست داشتم بعد از ۱۷ سال دوری از صحنه به دیدار مخاطبان روم ولی چون سلامت همه برای من مهم است ترجیح می دهم بعد از این بیماری فعالیت صحنه ای خود را شروع کنم.

وی درباره کارهای جدید خود بیان کرد: چند اثر در مراحل نهایی تولید دارم که از طریق فضای مجازی این قطعات را منتشر می کنم. متاسفانه چندین ماه است که منتظر مجوز انتشار ترانه «برادر جان» هستم. جالب این که برای اجرای صحنه ای با مجوزی که به من دادند توانستم این اثر را اجرا کنم ولی حدود ۶ ماه است که جواب مشخصی برای انتشار این اثر نمی دهند. اگر تا هفته آینده وزارت ارشاد جواب درستی درباره این اثر ندهد مجبور می شوم این قطعه را منتشر کنم زیرا با اینکه این ترانه اعتراضی–اجتماعی است ولی حرف نامربوطی نگفته است.

به گفته وی، وظیفه هنرمند روشنگری و نشان دادن واقعیت های جامعه است و این ترانه اصلا رنگ و بوی سیاسی ندارد.

این خواننده خاطرنشان کرد: سکوت کردن هنرمندان سبب شده موسیقی نابود شود و به همین دلیل مدتی است که در این هنر اثر قابل دفاع نداریم. متاسفانه به اشعاری که سبب آبروریزی است مجوز داده می شود و صدا و سیما هم از آن حمایت می کند ولی اثری که حرفی برای گفتن دارد اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد و این موضوع سبب شده موسیقی های کم ارزش جای موسیقی های پرمحتوا را بگیرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه چون قانون کپی رایت وجود ندارد بسیاری از هنرمندان از انتشار آلبوم منصرف شده اند. وقتی صرفه اقتصادی برای موسیقیدان وجود ندارد تصمیم می گیرد آثار خود را به صورت تک ترک منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار دهد.

بیشتر بخوانید

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است