آخرین جزییات برپایی دوسالانه پویانمایی تهران/ موافق رویداد آنلاین نیستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
محمدرضا کریمی‌صارمی به صبا گفت:

آخرین جزییات برپایی دوسالانه پویانمایی تهران/ موافق رویداد آنلاین نیستم

دبیر دوازدهمین دوسالانه پویانمایی تهران درباره رویکرد و نحوه برگزاری این دوره با توجه به همه‌گیری کرونا توضیح داد.

محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران که به تازگی فراخوان آن هم منتشر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره کیفیت و اهداف برگزاری این دوره از جشنواره گفت: تلاشمان این است که دوازدهمین دوره این جشنواره هم مانند سال‌های گذشته بر پایه توسعه هنر-صنعت پویانمایی در کشورمان باشد.

وی افزود: اگر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تاکنون توانسته موفق عمل کند به دلیل استمرار در برگزاری و تلاش تیم ۴۰۰ نفره‌ای است که هر دوسال به بهترین شکل صورت گرفته است. ما در هر دوره تلاش می‌کنیم که ۲۰ الی ۲۵ درصد نوآوری و خلاقیت در برگزاری مراسم، نشست‌های تخصصی و کارشناسی آثار براساس نیاز جامعه، مخاطب و تولیدکننده داشته باشیم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان درباره برگزاری مراسم همانند سال‌های گذشته با توجه به بحران کرونا که همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، تشریح کرد: همان‌طور که در فراخوان جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران اشاره کردیم، امیدواریم که فضای حاکم بر جامعه به گونه‌ای باشد که ما هم بتوانیم جشنواره را مانند گذشته و به طور طبیعی برگزار کنیم. البته هنوز شرایط قابل پیش‌بینی نیست و ما هم در تلاشیم که آنلاین برگزار نشود.

به دنبال جشنواره آنلاین نیستیم

وی با اشاره به دلایل مناسب نبودن برگزاری جشنواره آنلاین ادامه داد: اگر بخواهیم آثار جشنواره را به شکل آنلاین نمایش دهیم احتمال این که انیمیشن‌ها ضبط غیرمجاز شوند، بسیار است و این موضوع باعث می‌شود که این آثار دیگر نتوانند در فستیوال‌های بین‌المللی حضور داشته باشند. کمااینکه نمایش دادن کارها به صورت مجازی استانداردهای مناسب صدا و تصویر را می طلبد.

کریمی‌صارمی خاطرنشان کرد: البته بخش نشست تخصصی آثار قابلیت مجازی برگزار شدن را دارد و این امکان را برای افرادی که در تهران نیستند و علاقه‌مند به شرکت در نشست‌ها هستند به وجود می‌آورد. ضمن آن که در دوره قبل جشنواره ما ۱۸ بخش تخصصی نشست پویانمایی داشتیم و امسال هم همین حدود را خواهیم داشت.

دبیر دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران که در طول همه این سال ها مسئولیت برپایی جشنواره را داشته است، بیان کرد: در جلسه‌ای که به تازگی داشتیم درباره برگزاری آنلاین در شرایط وضعیت قرمز کشور فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که فعلا در این زمینه باید منتظر باشیم تا ببینیم جشنواره‌هایی که در جهان و در داخل کشور زودتر از این جشنواره برگزار می‌شوند طبق چه استاندارهایی پیش می‌روند. در این جلسه درباره برخی تدابیر برگزاری جشنواره آنلاین هم صحبت شد برای مثال در صورت برگزاری به این شکل قطعا به هر شرکت‌کننده کدی می‌دهیم که با آن انیمیشن‌ها را در سامانه تماشا کند تا از کپی غیرقانونی جلوگیری شود.

مهمانان خارجی چه می شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که  حضور مهمانان و داوران خارجی برای شرکت در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران چگونه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: به دلیل این که تا اسفندماه مهلت داریم باید کمی پیش برویم تا شرایط آن زمان را بررسی کنیم اما اگر بتوانیم تمام استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، امکان حضور مهمانان و داوران فراهم خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: قبل از هرچیزی باید تعداد جمعیتی را که هر ساله در جشنواره شرکت می‌کنند تخمین بزنیم کمااینکه در هر دوره افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصد مخاطبان را داریم. اگر تا زمان برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره، کشور ما همچنان درگیر ویروس کرونا باشد ما هم کارهایی مانند یکی در میان کردن صندلی‌های سالن نمایش و بزرگ‌تر کردن فضای نشست‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

دبیر دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران در پایان تاکید کرد: در حال حاضر تمام انیمیشن‌های خوب جهان را مانند سال‌های گذشته بررسی می‌کنیم و ایمیل متقاضیان شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنیم. در آخر باید بگویم که من با برگزاری به اصطلاح نصفه و نیمه جشنواره موافق نیستم و فکر می‌کنم اگر شرایط در زمان موعود مناسب نباشد، ترجیح می‌دهم با چند ماه تاخیر به روند همیشگی خودش برگزار شود. امیدوارم که به یاری خداوند این بیماری هر چه زودتر تمام شود و جهان به شرایط ایده‌آل خودش بازگردد و ما بتوانیم این دوره از جشنواره را به بهترین شکل خودش برگزار کنیم.

دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۰ تا ۱۴ اسفند ۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500