کووید ۱۹ می‌تواند موضوع نمایشگاه بعدی باشد/ تاسیس گالری برای خدمت به هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۱
مجید سعیدی در گفتگو با صبا:

کووید ۱۹ می‌تواند موضوع نمایشگاه بعدی باشد/ تاسیس گالری برای خدمت به هنر

مجید سعیدی به تشریح برنامه های گالری هنر تهران و هدف‌گذاری شخصی اش از راه اندازی گالری، پرداخت.

مجید سعیدی سرپرست گالری هنر طهران درباره نمایشگاه «عکاسی ۹۹» که آغازگر فعالیت این گالری بوده است به خبرنگار حوزه تجسمی خبرگزاری صبا گفت: جدیدترین نمایشگاه ما همین نمایشگاه «عکاسی ۹۹» است که در آن آثار طیف گسترده ای از هنرمندان ایرانی به چشم می خورد و سعی کردیم از اندازه های کوچک بهره ببریم چون به شخصه معتقدم خانه مردم به علت هزینه های بالا و شرایط اقتصادی نامناسب روز به روز کوچک تر می شود در نتیجه آثار این دوره نمایشگاه کوچک با قیمت های کمتر عرضه می شود تا مخاطبان، اثر هنرمندی را که دوست دارند با توجه به توان مالی شان تهیه کنند از سویی مناسب دیوارهای کوچک آپارتمان آن ها باشد.

وی با اشاره به مدت زمان برگزاری این نمایشگاه و موضوع و هنرمندان نمایشگاه بعدی بیان کرد: زمان این نمایشگاه تا آخر تیرماه خواهد بود و فکر نمی کنم تمدید شود چون فکر می کنم کافی باشد. درباره نمایشگاه بعدی باید به کنداکتور نگاه کنم اما احتمال دارد نمایشگاه گروهی از کووید ۱۹ بین ایرانی ها و خارجی ها باشد.

سعیدی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی که انجام دادیم و بنا به خواسته برخی از هنرمندان جریان خیریه هم در نظر گرفتیم که در زمان خودش به آن خواهیم پرداخت.

وی درباره اینکه تمرکز این گالری بر نمایش چه آثاری خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه فعلی، اولین نمایشگاه ما بود زیاد دنبال موضوع و محتوا نبودیم و بیشتر اسامی و طیف وسیعی از هنرمندان ایرانی را مدنظر قرار دادیم البته اگر به اثرها نگاه کنید گرایش بیشتری به سمت عکس های مستند آرت از هنرمندان سرشناس بوده است.

دارنده مجموعه عکس «زندگی در جنگ» با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: روز افتتاحیه به شدت سخت گرفتیم و به طور کامل رعایت می‌کردیم و برعکس خواسته ای که در یادداشتم مبنی بر نیامدن مخاطبان به علت خطرات ویروس کرونا منتشر کردم هنردوستان و افرادی که برای دیدن آثار آمدند زیاد بودند در نتیجه آن ها را در گروه‌های بیست نفری تقسیم کردیم تا بتوانند مشاهدات و انتخاب های خود را انجام دهند با این وجود عده ای هم موفق نشدند اثرها را ببینند. در کل تمام تلاشمان را می کنیم تا با امنیت بالا پیش برویم.

سعیدی درباره استقبال از نمایشگاه «عکاسی ۹۹» عنوان کرد: تا جایی که می دانم از ۹۹ اثر حدود ۶۰ اثر فروش رفته و رضایت بخش است.

این عکاس در پایان در پاسخ به اینکه چه اتفاقی افتاد که به سمت راه‌اندازی گالری رفتید، گفت: اتفاق خاصی نیفتاد بالاخره شرایط زندگی آدم ها، نوع نگاهشان به زندگی و جامعه و هنرمندان تغییر می کند. به شخصه در موقعیت کنونی که هستم حس کردم می توانم در کنار کار حرفه ای مکانی راه اندازی کنم و برعکس برخی هنرمندان که پس از بهتر شدن وضعیت مالی و یا موقعیت شغلی به سمت تهیه اتومبیل بهتر، خانه بزرگتر و سفرهای بیشتر می روند ترجیح دادم تا جایی که می‌توانم به هنر و هنرمندان کشورم خدمت کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000