«انبار متروکه کتاب‌های جادویی» روایتگر داستان‌های ایرانی و خارجی

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، مجموعه نمایشی «انبار متروکه کتاب‌های جادویی» که از رادیو نمایش پخش می‌شود شامل 26 قسمت 30 دقیقه‌ای است که در مجموع به 13 اثر ادبی ایران و جهان می‌پردازد.

سمیرا شکوهی نویسنده مجموعه نمایشی «انبار متروکه کتاب‌های جادویی» گفت: از این ۱۳ اثر کارهایی همچون رومئو و ژولیت، ضحاک، شازده کوچولو ضبط شده است که پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

وی درباره موضوع «انبار متروکه کتاب‌های جادویی» گفت: آلما و کیان خواهر و برادر جوانی هستند که به تازگی به مجتمعی به اتفاق پدر و مادرشان نقل مکان کرده‌اند و در بخش انبارهای مجتمع این خوهر و برادر انبار متروکه‌ای را می‌یابند که مملو از کتاب است و آلما به شدت اهل مطالعه و علاقه‌مند به کتاب خواندن است و هر دو کنجکاوانه وارد انبار می‌شوند و ماجراها از جایی آغاز می‌شود که آلما یکی از کتاب‎‌ها را برمی‌دارد و حین خواندن آن ناگهان به اتفاق برادرش وارد ماجرای کتاب می‌شوند و طی ماجراهایی طنز باعث تغییر داستان می‌شوند.

شکوهی تاکید کرد: آقایان بهرام ابراهیمی و آقای رضا عمرانی کارگردانان این مجموعه هستند و نقش آلما را خانم شیوا رفیعیان و نقش کیان را آقای بهادر ابراهیمی بازی می‌کنند.

در ادامه فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده نمایش «انبار کتاب‌های جادویی» ذکر کرد: مخاطبِ هدف این نمایش نوجوانان و جوانان هستند و قالب نمایش فانتزی و تخیلی است. دو شخصیت اصلیِ داستان وارد قصه‌های بزرگ دنیا مثل شازده کوچولو، رومئو و ژولیت و … می‌شوند و به تناسب حال و هوای آن قصه این شخصیت‌ها تصمیم به تغییر آن قصه می‌گیرند .

آذرنیا در پایان تصریح کرد: این کار به صورت یکی در میان است یعنی یک هفته به قصه خارجی می‌پردازد و هفته بعد وارد یک قصه ایرانیِ کهن می‌شود. برای مثال این هفته، قصه ضحاک مار دوش را خواهیم داشت که شخصیت‌ها به طرز فانتزی و طنزی قصه را تغییر می‌دهند و به نظر نمایشی بهتر از رومئو و ژولیت می‌شود.

انتهای پیام/