«سیرک آفتاب» ورشکسته شد/ گذاشتن مالکیت برای فروش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۱

«سیرک آفتاب» ورشکسته شد/ گذاشتن مالکیت برای فروش

مجموعه سرگرمی «سیرک آفتاب» پس از چند ماه تعطیلی گسترده نمایش‌های خود به دلیل کرونا رسما اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی کانادایی «Cirque du Soleil»، برگزارکننده نمایش معروف «سیرک آفتاب» با ارایه دادخواستی به دادگاه عالی استان کبک کانادا به دلیل تعطیلی گسترده نمایش‌های خود در جهان به دلیل شیوع کرونا، اعلام ورشکستگی کرده و خواستار حمایت قانونی برای بقای خود شد.

قرار است کنسرسیومی از متشکل از سرمایه‌گذاران و طلبکاران در ازای تزریق صدها میلیون دلار پول به این مجموعه و کمک برای راه‌اندازی فعالیت‌های بین‌المللی آن، مالیکت «سیرک آفتاب» را در اختیار خود دربیاورند.

درخواست حمایت قانونی برای این نقل و انتقال و بازسازی کمپانی روز دوشنبه ۲۹ جون به دادگاه ارائه شد و قرار است امروز مورد بررسی قرار گیرد.

کمپانی «سیرک آفتاب» اعلام کرده است با نظارت دادگاه و حفظ ترکیب سهامداران مجموعه وارد توافق برای فروش شرکت می‌شود. ۵۵ درصد از سهام «سیرک آفتاب» در اختیار کمپانی سرمایه‌گذاری تگزاسی TPG Capital و ۲۵ درصد آن در مالکیت کمپانی چینی Fosun Capital است.

هنوز جزییات کامل این نقل و انتقال منتشر نشده، اما گفته شده است صندوقی ۲۰ میلیون دلاری تاسیس خواهد شد تا از حدود ۳۵۰۰ فرد بیکار شده این مجموعه حمایت کند. دنیل لاماره، رییس این کمپانی بزرگ سرگرمی در بیانیه‌ای در این باره گفت: «سیرک آفتاب» در ۳۶ سال گذشته مجموعه‌ای بسیار موفق و سودده بوده است اما شیوع کرونا و تعطیلی تمام نمایش‌ها و سقوط درآمد کمپانی به صفر ما را مجبور به اتخاذ این تصمیم برای حفظ آینده کمپانی کرد.

این معامله توافقی همچنین شامل تزریق ۳۰۰ میلیون دلار به این مجموعه برای بازسازی تجارت و از سرگیری فعالیت‌های جهانی آن خواهد بود. «سیرک آفتاب» در ماه مارچ بعد از تعطیلی ۴۴ نمایش خود در سراسر جهان مجبور به بیکار کردن ۴۶۷۹ نفر برابر با ۹۵ درصد از نیروی کار خود شد.

«سیرک آفتاب» یک شرکت کانادایی است که خود را با «ترکیب هنرهای سیرکی و سرگرمی‌های خیابانی» معرفی می‌کند. این مجموعه، بزرگترین تولیدکننده تئاتر در جهان است و مقر اصلی آن در شهر مونترال قرار دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است