دیگر نمی‌گذاریم گنجینه هنر انقلاب خاک بخورد/ فروش آنلاین در دستور کار | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به صبا گفت:

دیگر نمی‌گذاریم گنجینه هنر انقلاب خاک بخورد/ فروش آنلاین در دستور کار

مسعود شجاعی طباطبایی مهم ترین فعالیت های مرکز هنرهای تجسمی در ماه های پیش رو را تشریح کرد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره برنامه هایی که پس از بازگشایی مراکز فرهنگی هنری پس از بحران کرونا برای سال ۹۹ دارند به خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا گفت: برنامه ما از ابتدای سال جدید اینطور پیش رفته که سراغ مشارکت ها و هم افزایی ها برویم و خوشبختانه در این زمینه اتفاق های خوبی رخ داده و توانستیم به نتایج دلخواهی برسیم.

وی افزود: به عنوان نمونه برای مسابقه بین المللی «ما کرونا را شکست می دهیم» که شاهد شرکت هنرمندان ۸۸ کشور جهان در جشنواره بودیم توانستیم هفت ارگان اصلی و سازمان را کنار هم قرار دهیم و این همیاری و همدلی از وزارت ارشاد تا وزارت بهداشت، نهاد ریاست جمهوری در بحث فن‌آوری اطلاعات، سپاه، بنیاد روایت فتح، حوزه هنری، شبکه مجازی و … صورت گرفت و به احتمال فراوان سیزدهم تیرماه مراسم اختتامیه در تهران داریم.

به گفته وی، نکته مهم این بود که ایران به عنوان اولین کشور در این حوزه ورود کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اعلام اینکه به دنبال انتشار نشریه هستند، گفت: یکی دیگر از مباحث جدی که پیگیر آن هستیم ارائه اطلاعات در ارتباط با حوزه تجسمی از طریق انتشار یک نشریه و ارائه برنامه تلویزیونی به صورت هفتگی خواهد بود. در این راستا رایزنی های زیادی انجام دادیم تا ابتدای پاییز کلید کار زده شود. جامعه هدفمان هم مخاطب عام است.

وی ادامه داد: دیگر اولویت اصلی حوزه هنری به‌ عنوان نهادی پیشرو، کشف و پرورش استعدادهای جوان و در کنار آن طرح مباحث متعدد برای برقراری ارتباط با مخاطب مردمی است چون معتقدیم اگر مباحث آموزشی که هم اکنون طرح‌های آن‌آماده است به نتیجه برسد اتفاقات مثبت خوبی را به همراه خواهد داشت. به‌عنوان نمونه همین عکسی که با موبایل توسط بسیاری از اقشار جامعه با سنین مختلف گرفته می شود و ساده از کنارش می گذرند و به بخش زیباشناسی آن توجه نمی کنند، اما ما با طرح‌هایی که داریم آن ها را متوجه می کنیم تا ضمن داشتن جذابیت، سعی کنند بهترین عکس را بگیرند.

این کاریکاتوریست بیان کرد: در کنار برنامه ها به داشتن مجله هم برای این حوزه فکر کردیم. البته با بودن مشکلات در حوزه نشر ترجیح ما رفتن به سمت فضای مجازی و ارائه مجله الکترونیکی است تا بتواند گستره وسیعی از مخاطبان برای آشنایی هرچه بیشتر با حوزه تجسمی پوشش دهد.

راه اندازی سایت فروش آنلاین آثار تجسمی

وی توجه به اقتصاد هنر را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: برنامه بعدی بحث اقتصاد هنر است که در این ارتباط حدود یک سال است آن را به طور جدی دنبال می کنیم چون علاقه مند بودیم فروش آثار هنری، به صورت همزمان اینترنتی و آنلاین و آفلاین در قالب ارائه در گالری باشد. دوستان ما حدود ۱۰ روز آینده طرح اصلی را در سایت ارائه می کنند و فکر می کنم تا یک ماه آینده برنامه فروش آثار هنری را داشته باشیم.

این مدیر هنری اضافه کرد: در این بحث فقط مبنا فروش نیست و سفارش هم خواهد بود که سفارش ها گونه های مختلفی دارد به‌عنوان نمونه، حوزه هنری در بخش زدن هواپیمای مسافربری یا ترور سردار دل ها تولیدات ارزشمندی دارد که از این ها در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می شود و اگر بتوانیم شرایطی مهیا کنیم تا هرکسی با توجه به بودجه و ملزومات مالی که دارد از آن ها بهره مند شود یعنی کارهای تولیدی فاخر مختلف هنرمندان را در هر اندازه و مواد تولیدی، به مخاطب ارائه‌ دهیم موفق شدیم. بنابراین سفارش و فروش آثار برای ما جدی است. فروش اثر هم در دو بخش چهره های پیشکسوت و هنرمندان جوان تر و پرتوان خواهد بود.

هنرمندان استان ها را نادیده نمی گیریم

شجاعی طباطبایی با اعلام اینکه حوزه هنری بضاعت بالایی در این زمینه دارد چون با سی مرکز استان در ارتباط است و سفرهای متعددی به مراکز دارند، توضیح داد: در این سفرها متوجه شدیم هنرمندان از اینکه آثارشان در یک دایره خاص و فضای بسته ای ارائه می شود گله مند بودند از سویی مشکلات معیشتی زیادی به خصوص در زمان کرونا داشتند که ما باید به طور جدی در بحث فروش و حمایت از آن ها ورود کنیم و فضای مجازی هم به کمک ما می‌آید تا بتوانیم بهترین اتفاق را رقم بزنیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقات بسیار مهم که امسال توسط روایت فتح رقم می‌خورد ششمین دوره جشنواره بین المللی هنر مقاومت است.

وی با اشاره به تغییر مدیریت در حوزه هنری گفت: امیدواریم با آمدن آقای دادمان شرایط به گونه ای رقم بخورد که حوزه هنری بتواند در این اتفاق بزرگ که امسال با دبیر کلی مسعود نجابتی است به‌ همدلی و همراهی برسد چون هم افزایی در اینجا هم مورد نظر ما خواهد بود البته آقای مومنی شریف هم در این زمینه همیشه حمایت های لازم را انجام می دادند.

کتاب سال تدوین می کنیم

او افزود: در حوزه انتشارات که یکی از مهمترین اتفاقات است دو مجموعه آماده داریم که بصورت کتاب سال خواهد بود یعنی آثار هنرمندان جوان در دو حوزه تصویرسازی و کارتون سازی و کاریکاتور چاپ می شود. در موضوع تصویرسازی مذهبی یک کتاب آماده چاپ داریم که می‌تواند برای بچه ها در بخش مالی کمک کننده باشد. در این راستا فرض کنید فقط در شهر قم ۹۰۰ انتشاراتی فعال کار می کنند که اگر بچه های تصویرسازی ما خوب کار کنند با توجه به پتانسیل های بالای انتشاری که داریم به نتایج خوبی در زمینه مادی و معنوی خواهند رسید.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: یکی دیگر از مباحث جدی که در حوزه هنری اتفاق افتاده توجه به گنجینه بسیار غنی از آثار تجسمی بخصوص آثار مربوط به دهه اول انقلاب است که در آرشیو خاک می خورد در حالی که باید دیده شوند. در این رابطه به موزه انقلاب و دیده شدن آثار تجسمی انقلاب در بخشی از فضای حوزه هنری توجه ویژه ای داریم.

وی در پایان درباره حمایت از هنرمندان حوزه تجسمی که در زمان کرونا با مشکل مالی مواجه شده بودند، عنوان کرد: شاید گفتن این موضوع باعث رنجش خاطر برخی ها شود و بگویند چرا از ما حمایت نشده است ولی به تعدادی هنرمند جوان که به مشکل برخورده بودند کمک کوچکی کردیم.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000