پخش ۳۸۰ عنوان برنامه تابستانه از صدا و سیمای مراکز استان‌ها

به گزارش خبرگزاری صبا با به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌ها در نشست خبری برنامه‌های تابستانی شبکه‌های استانی با بیان اینکه ۱۴۰ عنوان برنامه در سیما و ۲۴۰ عنوان برنامه در رادیو به صورت روزانه تولید و پخش می‌شوند، گفت: این برنامه‌ها با محورهای طنز، نشاط و سرگرمی، اوقات فراغت جوانان و خانواده، کسب و کار و اشتغال‌زایی، ورزش و بهداشت و سلامت روی آنتن می‌روند.

وی افزود: از جمله مهمترین برنامه‌های تابستان ۹۹ در سیما می‌توان به برگزاری لیگ «ایده‌ها و تجربه‌های موفق» با عنوان «اتم» اشاره کرد، برنامه‌ای با هدف شناسایی الگوهای موفق و جوان در سراسر کشور که فراخوان طرح اواسط تیرماه اعلام می‌شود بعد از رصد و تایید تیم داوران استانی، افراد وارد برنامه‌های شبانه مراکز می‌شوند و بعد از رای‌های مردمی و امتیازهای داوران از هر مرکز یک الی دو نفر به عنوان نماینده استان وارد لیگ ملی شده که در آنجا بعد از ورود به آکادمی لیگ، در شبکه شما به رقابت می‌پردازند.

رییس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به تولید موشن گرافیک‌های انگیزشی در مراکز عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال و گام دوم انقلاب ۶۰ مورد موشن گرافیک با رویکرد معرفی الگوهای موفق کسب و کار در مراکز استان‌ها به منظور ایجاد انگیزه و اشتغال‌زایی تولید شده که از شبکه‌ها پخش می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات تلویزیونی مختلفی هم برای پخش از شبکه‌های استانی تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به مسابقه «تازه نفس» اشاره کرد، این مسابقه در ۲۶ قسمت با ۳۰ مانع طبیعی و دست‌ساز در سه مرحله جنگل، کوه، دریا با حضور ۶۰ تیم از چهار استان سمنان، گلستان، مازندران و گیلان تولید می‌شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: تولید مسابقات تلفنی، پیامکی، حضوری با رعایت ملاحظات بهداشتی، مسابقات خانوادگی، مسابقات قرآنی ۱۴۵۴، نهج البلاغه، داستان‌نویسی، شعرگویی و آیین طراحی برنامه‌های کتابخوانی و همچنین معرفی مشاهیر استان و فرهنگ مناطق از جمله محورهای طراحی و تولید این دست مسابقات هستند.

رییس مرکز سیمای استان‌ها از تولید برنامه‌های طنز ترکیبی و شبانه در سیمای مراکز خبر داد و گفت: مراکز در پایان هر هفته ویژه برنامه اوقات فراغت و طنز را در جدول پخش جانمایی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های «خندان شو» ( البرز)، «چهارباغ» ( کردستان)، «خوشاشیراز» ( فارس)، «زنده رود» (اصفهان)، «صبح» (خلیج فارس) و «خنده خلو» ( کهگیلویه و بویر احمد) اشاره کرد.

این مسئول به تولید و پخش برنامه «شب فیروزه‌ای» در استان‌های تبریز، کرمان، ایلام، اراک، همدان، خراسان جنوبی، اردبیل، کردستان و گیلان اشاره و ابراز کرد: این برنامه با ملاحظات جدی فاصله‌گذاری اجتماعی تولید می‌شود همچنین برنامه‌های طنز و شبانه هم در شبکه‌های استانی با حضور گروه‌های نمایش استانی و چهره‌ها و مفاخر همان مناطق تولید و پخش خواهد شد.

فاطمی معرفی قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و جذابیت‌های روستاهای کشور را از جمله اولویت‌های مراکز برشمرد و تصریح کرد: ساخت برنامه‌های ماجراجویانه در حوزه نجوم و راه‌اندازی کمپین‌های داوطلبانه پاکسازی محیطی از دیگر اولویت‌هاست.

رییس مرکز سیمای استان‌ها به تولیدات نمایشی مراکز پرداخت و گفت: پخش سریال «دخترم نرگس» با موضوع اجتماعی دینی تولید صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از شبکه اول سیما و پخش ۲۰ فیلم تلویزیونی تولید شده در شبکه‌های استانی از جمله این موارد هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی از دیگر محورهای فعالیت مراکز طی تابستان امسال به شمار می‌رود که در این قالب به موضوعات بهداشتی و سلامتی با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور در ساختار آموزش‌های عمومی و اجتماعی و مهارت‌های اقتصادی، بورس، شیوه کاسبی و معرفی استارت آپ‌ها پرداخته می‌شود.
فاطمی به نهضت مستندسازی در مراکز اشاره و تاکید کرد: تولید و پخش ۶۰ عنوان مستند جذاب با محورهای انقلاب اسلامی، علمی، محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، مفاخر استانی و تاریخی، طی تابستان امسال در دستور کار مراکز قرار دارد.

پویش‌های مردمی تابستانه در فضای مجازی استان‌ها

رییس مرکز سیمای استان‌ها در بخش دیگری از این نشست به فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی در مراکز پرداخت و افزود: تعامل با فضای مجازی معاونت امور استان‌ها برای تولید مشترک و انعکاس بیشتر تولیدات در فضای مجازی دستورالعملی کلی در این زمینه است و بر این اساس چند محور اساسی مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از این محورها عنوان کرد: من و خوشحالی یک نفر (خبر خوب و امیدبخش) شامل یک خبر خوب از سوی متولیان استانی برای مردم، استندآپ‌های موضوعی که توسط مخاطبان و با تلفن همراه تولید و ارسال می‌شود، یک گردش و یک گزارش با محوریت تولیدات مخاطبان از مکان‌های دیدنی هر استان، مسابقه عکس موضوعی، همکاری در خانه، کمک به مادر و خانواده من، از جمله این محورها به شمار می‌روند.

فاطمی در ادامه به همکاری مشترک با شبکه شما و شبکه‌های رادیویی استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: پخش زنده برنامه رادیویی «شب‌های ایران» یکی از محورهای این همکاری‌هاست.

این مسئول با بیان اینکه طی تابستان امسال، توجه ویژه‌ای به مناسبت‌های مذهبی و ملی همچون دهه کرامت، اعیاد قربان و غدیر، هفته دولت، ماه محرم و هفته دفاع مقدس شده است، گفت: در این زمینه ویژه برنامه‌های متنوعی تولید و روانه آنتن شبکه‌های استانی می‌شود.

ایرانگردی تابستانی با شبکه شما

وی به مهمترین برنامه‌های تابستان ۹۹ در شبکه شما اشاره کرد و افزود: برنامه‌های صبحگاهی از استان‌های البرز، مهاباد و زنجان با رویکرد اطلاع‌رسانی و آموزشی، ایجاد روحیه نشاط، گزارش‌های متنوع از مناطق مختلف هر روز ساعت ۸ روی آنتن می‌رود، همچنین برنامه‌های پزشکی از استان‌های کردستان، گلستان و اصفهان با هدف پرداخت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها به خصوص بیماری کرونا ساعت ۹ هر روز پخش خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: برنامه‌های خانواده از استان‌های خراسان جنوبی، اردبیـل و آبادان با رویکرد اطلاع‌رسانی و آموزش، آموزش مهارت خانوادگی و زندگی سالم، ایجاد روحیه، نشاط و امید هر روز ساعت ۱۰ از شبکه شما پخش می‌شود و ساعت ۱۲:۱۵ هر روز هم برنامه معارفی و اذانگاهی نسیم بهشت از مرکز کهگیلویه و بویراحمد روی آنتن می‌رود.

رییس مرکز سیمای استان‌ها خاطرنشان کرد: برنامه کودک «گلدونه» از استان مرکزی برای مخاطبان کودک با هدف آموزش آموزه و مفاهیم اخلاقی و ایجاد فضای شادی و نشاط و سرگرمی طی روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه ساعت ۱۶:۳۰ برای پخش از شبکه شبما در نظر گرفته شده و علاوه بر این روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در همین ساعت، برنامه جزر و مد از مرکز مازندران برای مخاطبان نوجوان با هدف تقویت میل جستجو و تفکر و پرورش خلاقیت نوجوانان، آموزش مهارت های زندگی، ایجـاد فضای نشاط و سرگرمی پخش خواهد شد.

وی به تداوم پخش برنامه تلویزیونی «ترانه باران» از شبکه شما اشاره و ابراز کرد: این برنامه هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن می‌رود و برنامه‌ای شبانه با رویکـرد معرفی منـاطق مختلف، آیین‌ها و رسوم از استـان‌های لرستـان، ایـلام، زنجـان و بوشهر هر شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

فاطمی افزود: بخش فیلم‌های تلویزیونی در روزهای پایانی هفته یعنی پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۴ و جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ هم در دستور کار شبکه شما قرار دارد و علاوه بر این برنامه طنز ادبی شکرخند نیز هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

فاطمی به دیگر برنامه‌های تابستانی شبکه شما پرداخت و ادامه داد: پخش مسابقات زنده لیگ برتر، برنامه رادیویی «شب‌های ایران»، مجموعه مستند «وطنم تو آفتابی»، مستند گردشگری «ریگ پلان»، مجموعه مستند گردشگری «جغرافیای کمتر دیده شده» و برنامه‌های فارسی پاس و حق شما شامل آیتم‌های کوتاه حقوقی، از دیگر برنامه‌های این شبکه به شمار می‌روند.

تداوم پویش همدلی در رادیوهای استانی

رییس مرکز سیمای استان‌ها به برنامه‌های تابستانی رادیوهای استانی در سال جاری اشاره و تشریح کرد: در اداره کل صدای استان‌ها با توجه به ادامه پویش موج همدلی و متناسب با مناسبت‌های مختلف در سه ماهه تابستان سال ۹۹ در کنداکتور مراکز محورها و برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌سازی مفرح و شاد با رویکرد مسابقه و تفریحی سرگرمی در آخر هفته‌ها و تعطیلات به مدت ۲۶۴ ساعت، طراحی برنامه مشاهیر استان و مستند، با هدف آشنایی مخاطبان با مشاهیر استان به مدت ۶۶ ساعت، تولید و پخش برنامه  شعر و موسیقی با حضور شاعران و نویسندگان استان ۷۴۲ ساعت و ارتباط با شنوندگان دائمی در فواصل پخش و گفت‌وگو با آن‌ها از جمله این برنامه‌ها هستند.

فاطمی در پایان از راه‌اندازی، طراحی و بارگذاری پویش «هر مخاطب یک کتاب» و تشویق مردم به کتابخوانی با اهدای جایزه، در برنامه‌ها و رادیو نما در ۳۳ مرکز خبر داد و تصریح کرد: گفت‌وگو با مدیران ومسولان استان جهت بررسی کم وکیف برنامه‌ریزی برای اوقات فراقت و پاسخگویی مسئولان استان به سوالات مردم درباره اقدامات انجام شده در تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت به مدت ۱۹۸ ساعت، پخش شبانه نمایش‌های رادیویی با مدت زمان ۴۹۵ ساعت، تولید و پخش برنامه در خصوص موسیقی‌های کودکانه آواها و نواهای مادران این مرز و بوم به مدت ۵۰ ساعت و تولید و پخش برنامه‌های طنز به مدت ۴۹۵ ساعت در کنار طراحی یک آیتم ثابت در برنامه‌های پر مخاطب روزانه برای فرهنگ‌سازی همدلی و مواسات و انعکاس مصادیق آن در شهرها و محله‌های مختلف و نیز پل ارتباط مردم و مسئولان برای معرفی نیازمندان از جمله این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/