یک سوم کتاب‌های کودک و نوجوان سال ۹۸ را در دوران کرونا خواندم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
محمدرضا اصلانی در گفتگو با صبا:

یک سوم کتاب‌های کودک و نوجوان سال ۹۸ را در دوران کرونا خواندم

محمدرضا اصلانی قرنطینه را فرصت خوبی برای روی آوردن مردم به کتابخوانی دانست و از فعالیت‌هایش در این ایام گفت.

محمدرضا اصلانی نویسنده و شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آخرین فعالیت‌هایش گفت: نگارش کتابی را برای کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان به تازگی به اتمام رسانده و به آنها تحویل داده ام اما هنوز تصویب نشده و درباره زمان انتشار آن اطلاع دقیقی ندارم.

وی افزود: همچنین از حدود دو سال پیش قرار بود دو کتاب در قالب فرهنگ نامه درباره «پیامبر اکرم (ص)» برای انتشارات مدرسه و «امام رضا (ع)» را برای به‌نشر بنویسم که طی چند ماه اخیر نوشتن آنها به پایان رسید. چاپ این دو فرهنگ تصویب شده اما زمان انتشار آنها هنوز مشخص نیست.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره قلم زرین عنوان کرد: علاوه بر این «سفرنامه ابن بطوطه» را که خواندن آن برای تمام سیاستمداران و حتی مردم واجب است، خلاصه‌نویسی کردم و قرار است از طریق انتشارات مدرسه چاپ شود.

وی درباره کتاب‌هایی که به تازگی مطالعه کرده است، گفت: طی سه چهار ماه اخیر کتاب‌های زیادی خواندم. شاید بتوانم بگویم حدود یک سوم کتاب‌هایی را که در سال ۹۸ در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده بود طی این مدت مطالعه کردم.

اصلانی اظهار کرد: کرونا باعث شد که به نوعی سبک زندگی مردم عوض شود و نگرش آنها به کتابخوانی تغییر کند. شاید حتی پیش از این مردم بیشتر به دنبال کتاب‌هایی بودند که موضوعات خاصی داشته باشد اما شرایطی که به واسطه شیوع کرونا ایجاد شد تغییراتی را در زندگی مردم به‌وجود آورد که دیگر وسواس خاصی نداشته باشند و کتاب‌های متنوع تری را مطالعه کنند.

این نویسنده پیشکسوت ادامه داد: انسان‌ها خواندن کتاب را دوست دارند اما شرایط زندگی در خیلی از مواقع اجازه کتاب خواندن و وقت گذاشتن برای مطالعه را به افراد نمی‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی که یک کتابی را می‌خوانیم و از آن خوشمان می‌آید احساس می‌کنیم خلایی از زندگی ما را پر کرده و بعدا فکر می‌کنیم که اگر آن کتاب را نخوانده بودیم شاید چیزی را در زندگی‌مان از دست می‌دادیم.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است