تصویربرداری «Gcs3» به نیمه رسید/ سفر به آمریکا و کشورهای اروپایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹

تصویربرداری «Gcs3» به نیمه رسید/ سفر به آمریکا و کشورهای اروپایی

تصویربرداری مستند داستانی «Gcs3» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی از نیمه گذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مشاور رسانه ای فیلم، تصویربرداری  «Gcs3»مستند داستانی(ضریب هوشیاری ۳) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی که به بیماران درگیر کُمای عمیق و آسیب های مغزی می‌پردازد، از نیمه گذشت.

مستند داستانی «Gcs3» در حالی روزهای میانی تصویر برداری را  پشت سر می‌گذارد که انجمن اهدای عضو، سازمان هلال احمر تهران و انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران در حال همکاری با این گروه هستند.

همچنین تصویربرداری بخش گفتگو با مجید خسروی یکی از جراحان مغز و اعصاب به عنوان مشاور پزشکی و علمی پروژه نیز به تازگی به پایان رسیده است.

مجید خسروی با بیان این که در علم پزشکی مدرن هنوز درمان قطعی برای سرطان وجود ندارد، توضیح داد: علم پزشکی در زمینه جراحی مغز و اعصاب در درمان دو بیماری آسیب های نخاعی و قطع نخاع و مرگ مغزی ناتوان است و با وجود راهکارهای پیشنهادی، هم چنان به درمان قطعی در این زمینه دست پیدا نکرده ایم.

وی با اشاره به هدف از  همکاری در این پروژه گفت: به نظر می رسد جراحی مغز و اعصاب در دو رشته آسیب نخاعی و مرگ مغزی متمرکز خواهد شد، چون به شکل میانگین در دنیا حدود ۵ میلیون بیمار در سال به علت آسیب های مغزی دچار مرگ مغزی می شوند که این آمار پس از سرطان و بیماری قلبی، بالاترین میزان مرگ و میر را نشان می‌دهد. این مستند نیز به این موضوع جذاب می پردازد که امیدوارم دریچه ای برای پیشرفت در زمینه علم پزشکی و جراحی مغز و اعصاب در درمان بیمارانی باشد که به علت آسیب های مغزی دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و در نهایت مرگ مغزی می شوند.

این جراح مغز و اعصاب در پایان تاکید کرد :  «Gcs3» مستند داستانیخبر مهمی به مردم خواهد داد و به نظرم پس از اکران فیلم، سیستم آموزشی ما در جراحی مغز و اعصاب دچار تحول شگرفی در نجات جان بیماران خواهد شد و قدمی رو به جلو خواهیم برداشت.

مستند داستانی «Gcs3» بر طبق مدارک، مستندات و مشاوره اساتید و جراحان معتبر مغز و اعصاب ایران پیش می رود و طبق پروتکل های بهداشتی اتحادیه اروپا قرار است این گروه برای ادامه تصویربرداری عازم آمریکا و کشورهای اروپایی شوند.

سهیل محبی، ابراهیم لطیفی، سها پورحاتمی، فهیمه گردان، علی خونساری، بیتا علی‌محمدی و با حضور افتخاری مجید خسروی از بازیگران این مستند هستند.

عواملی که در این پروژه حضور دارند عبارتند از تحقیق، نگارش و کارگردان: ابراهیم شفیعی، مشاوره پروژه: وحید جلیلوند، مشاور کارگردان: علی شاه حاتمی، مشاور رسانه ای: مونا کریمی، مدیر فیلمبرداری: سجاد سبحانی، تدوین: محمد حدادنسب و امین رضئی، صدابردار: سیدجلال سعادت یار، موسیقی : اکبر بلالی، طراح گریم : زهرا عباسی، طراح صحنه و لباس: ابراهیم لطیفی، عکاس: امیر ایزدی، مدیر تولید: امین رضئی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: جواد کاهه، مدیر تدارکات : علیرضا نظری و تهیه کننده: ابراهیم شفیعی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است