دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران فراخوان داد/ اعلام زمان برگزاری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۳

دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران فراخوان داد/ اعلام زمان برگزاری

مقررات شرکت در جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران، طی فراخوانی از سوی کانون پرورش فکری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مقررات شرکت در دوازدهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران، طی فراخوانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

این دوره از جشنواره هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۰ تا ۱۴ اسفند ۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

فیلم‌سازان ایرانی و خارجی می‌توانند از ۹ تیر تا ۱۰ آبان ۱۳۹۹ با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.tehran-animafestival.ir ثبت‌نام کنند.

بر اساس فراخوان دوازدهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران، زمان انتخاب آثار نیز نیمه دوم آذر اعلام شده و دبیرخانه، تنها فیلم‌هایی با فرمت‌هایQuick time (.mov file), MPEG4 (H264), Blu-ray, DVD(pal) را پذیرا است.

هم‌چنین بخش «مسابقه» این جشنواره پذیرای نسخه‌های(H264 or proes Resulation1080*1920), Quick time (mov file) با شرایطی هم‌چون گزینش حداکثر سه قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.

این در حالی است که گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است که اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد کرد و دست‌اندرکاران تهیه و تولید آثار این بخش امکان شرکت در ترکیب هیات داوران را نخواهند داشت و همچنین نماینده‌ای از جشنواره بدون داشتن حق رای در نشست‌های هیات داوران حضور دارد.

هیات داوران در بخش مسابقه ایران، آثار تولید شده پس از سال ۱۳۹۵ و در بخش مسابقه بین‌الملل آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه ۲۰۱۷ را مورد داوری قرار خواهند داد.

هیات داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل، جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد، هم‌چنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، کارگردانی، فیلم‌نامه، انیماتور، پایان‌نامه دانشجویی، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، دست‌آورد فنی و هنری، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، اثر بلند و… اختصاص داده می‌شود.

آثار بخش خارج از مسابقه، هم‌ارزش با آثار بخش مسابقه است و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیات داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه، به نمایش در می‌آیند.

بخش «نمایش ویژه» هم به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش آثار بخش «چشم‌انداز» با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد که در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلم‌ساز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان بر ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.tehran-animafestival.ir تاکید و اعلام کرده تنها فیلم‌های ارسالی را که کد رهگیری بر روی آن‌ها درج شده است، می‌پذیرد.

دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در اطلاعیه جداگانه‌ای اعلام داشته است «شیوع جهانی ویروس کرونا به یقین تاثیر چشم‌گیری بر رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی گذاشته است و آرزو می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد مهار این ویروس و بازگشت زندگی به روال عادی باشیم و جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران طبق برنامه‌‌ پیش‌بینی شده برگزار شود.

بنا به ضرورت و توصیه‌های ستاد بحران بیماری کرونا در صورت عدم کنترل ویروس، چگونگی برگزاری جشنواره و تغییر تاریخ آن در آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است