«گربه سیاه» ویژگی‌های جذب مخاطب را دارد/ مناسب بودن تدوام اکران آنلاین برای سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
کریم امینی در گفتگو با صبا:

«گربه سیاه» ویژگی‌های جذب مخاطب را دارد/ مناسب بودن تدوام اکران آنلاین برای سینما

کارگردان فیلم «گربه سیاه» معتقد است این فیلم با موضوع جوانان و فضای مجازی ساخته شده و برای اکران تابستان در سینما گزینه مناسبی است.

کریم امینی کارگردان فیلم سینمایی «گربه سیاه» که به تازگی پروانه نمایش را دریافت کرده در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فضای این فیلم گفت: «گربه سیاه» فضای جوانی دارد و قصه چند نفر است که سرنوشت‌شان بسیار به جوانان در حال حاضرِ مملکتِ ما شبیه است و به موضوع فضای مجازی می‌پردازد.

وی افزود: فکر می‌کنم اکنون، بهترین زمان برای اکران «گربه سیاه» باشد به این دلیل که برای اوضاع کنونی کشور ساخته شده است. البته باید ببینیم که شرایط چه طور پیش می‌رود، به هر حال فیلم در بخش خصوصی ساخته شده است، در نتیجه باید محافظه‌کارانه پیش رفت، کمااینکه به عقیده من «گربه سیاه» ویژگی‌های جذب مخاطب را دارد و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم معتقد بود این فیلم برای اکران در تابستان مناسب است.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای شرکت دادن این فیلم در جشنواره فیلم فجر گرفته‌اید یا خیر، توضیح داد: فکر می‌کنم اگر «گربه سیاه» در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود، می‌تواند موفق باشد اما تجربه ثابت کرده که جشنواره فیلم فجر ملاک فروش فیلم نیست و چه بسا فیلم‌های بودند که در جشنواره موفق ظاهر شدند، اما در اکران عمومی شکست خوردند. از نظر من فیلمی که خوش‌ساخت باشد، در هر صورتی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که فیلمی با حمایت ارگان خاصی ساخته می‌شود برای تهیه‌کننده آن، اکران و بازگشت پول مهم نیست اما برای فیلم‌هایی که با پول شخصی ساخته می‌شوند، زمان اکران و بازگشت پول مهم است.

امینی درباره اکران آنلاین بیان کرد: بهرام رادان (تهیه‌کننده فیلم) به دنبال اکران «گربه سیاه» است و چون خودش از اهالی سینماست، معتقد بود فیلمی که برای پرده سینما ساخته شده نباید در پلتفرم‌ها به صورت آنلاین به نمایش در بیاید. از نظر من، هیچ کارگردانی دوست ندارد که فیلمش‌ اکران آنلاین شود و من هم به دنبال اکران آنلاین این فیلم نیستم. باید بگویم که تماما با روحم این فیلم را برای پرده سینما ساخته‌ام.

کارگردان فیلم سینمایی «دشمن‌زن» با اشاره به این که تداوم اکران آنلاین مناسب است، خاطرنشان کرد: تداوم اکران آنلاین حتی پس از بازگشایی سینماها خوب است زیرا برخی فیلم‌ها اصولا برای گیشه ساخته نمی‌شوند و یا آن که در صف اکران می‌سوزند. همچنین زمانی که شرایطی مانند اپیدمی ویروس کرونا در کشور رخ دهد و سینما را در وضعیت بدی قرار دهد، اکران آنلاین می‌تواند به کمک سینما بیاید.

وی اضافه کرد: برای مثال فیلم «کشتارگاه» به موضوع دلار ‌پرداخته و مختص به شرایط کنونی است اما به دلیل این که به تعطیلی سینما برخورد کرد، عوامل برای نسوختن فیلم تصمیم به اکران آنلاین گرفتند.

این هنرمند درباره فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: فیلمنامه فیلم سینمایی «فسیل» آماده است که به اتفاقات دهه ۵۰ و ۶۰ تهران می‌پردازد که در انتظار پروانه ساخت است و ابراهیم عامریان تهیه‌کننده آن است.

امینی در پایان تاکید کرد: مدتی است که فیلمنامه سریالی را نوشته‌ایم که قرار است در شبکه نمایش خانگی تولید شود و تهیه‌کننده آن هم بهرام رادان است.

فیلم سینمایی «گربه سیاه» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان است که فیلمنامه آن را علی اصغری به رشته تحریر درآورده و کریم امینی کارگردانی آن را برعهده داشته است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به بهرام رادان، ترلان پروانه، حسین پورکریمی، علیرضا استادی، کیا رکنی، پیام احمدی‌نیا و با حضور علی اوجی و بهاره کیان‌افشار اشاره کرد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000