«آبی و صورتی» پس از سال‌ها بازنشر شد/ قصه نویسنده‌ای در زمان رضاشاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۹
ناهید طباطبایی در گفتگو با صبا:

«آبی و صورتی» پس از سال‌ها بازنشر شد/ قصه نویسنده‌ای در زمان رضاشاه

ناهید طباطبایی نویسنده و مدرس درباره رمان «آبی و صورتی» که از سوی نشر چشمه منتشر شده است، توضیح داد.

ناهید طباطبایی نویسنده رمان «آبی و صورتی» که به تازگی توسط نشر چشمه دوباره منتشر شده است در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، درباره مضمون این رمان توضیح داد: این رمان درباره زندگی یک نویسنده است که به کمک دو فرشته‌ای که دارد و نام آن‌ها آبی و صورتی است، زندگی خانواده مادری و پدری خود را روایت می‌کند. از نظر تاریخی زمان این رمان به دوران تاجگذاری رضا شاه برمی‌گردد.

وی افزود: بخشی از «آبی و صورتی» براساس از واقعیت و بخش دیگر آن برگرفته از تخیل و فانتزی است.

این نویسنده درباره اینکه چه شد ایده این رمان شکل گرفت، گفت: علاقه‌مند بودم داستان این دو خانواده را که بواسطه ازدواجی درکنار هم قرار گرفته بودند بنویسم. همچنین این رمان بیانگر دغدغه‌های یک نویسنده است که احساس وظیفه می‌کند تا درباره خویشاوندان خود بنویسد و بالاخره نیز این کار را انجام می‌دهد اما به نوعی مجبور می‌شود تا این داستان را روایت کند.

این مدرس داستان نویسی با اشاره به اینکه این رمان در سال‌های گذشته نیز یک بار منتشر شده است، بیان کرد: «آبی و صورتی» برای سال‌های گذشته است اما به دلیل اینکه دیده نشد، نشر چشمه به تازگی آن را دوباره منتشر کرد.

این مترجم درباره مدت زمانی که صرف نگارش رمان «آبی و صورتی» کرده است، گفت: نزدیک به سه سال درگیر نگارش این رمان بودم زیرا باید درباره دوره‌ای از تاریخ می‌نوشتم که اطلاعات چندانی از آن نداشتم به همین دلیل تعداد زیادی کتاب را درباره این دوره زمانی مطالعه کردم و همچنین با افرادی که در آن دوره از تاریخ زندگی کرده‌اند و با آن آشنایی دارند مصاحبه کردم تا بتوانم به شناختی که برای نگارش کتاب نیاز دارم برسم.

این نویسنده در پایان درباره کتاب‌هایی که در حال نگارش آن‌ها است، عنوان کرد: درحال نگارش یک رمان درباره زندگی در دوران معاصر و همچنین یک مجموعه که داستان‌های یک خانواده را روایت می‌کند، هستم.

از این نویسنده سال گذشته دو رمان که ترجمه آن‌ها را برعهده داشته به نام‌های «شیر و خورشید» و «دختر ذرت» توسط نشر چشمه منتشر شده است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است