انتخابات خانه موسیقی به مرداد موکول شد/ انتشار فصل‌نامه موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
معاون خانه موسیقی در گفتگو با صبا:

انتخابات خانه موسیقی به مرداد موکول شد/ انتشار فصل‌نامه موسیقی

حمیدرضا عاطفی از انتشار فصل نامه خانه موسیقی در هفته آینده و برگزاری انتخابات خانه موسیقی در مرداد خبر داد.

حمیدرضا عاطفی پژوهشگر حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره فعالیت های خود در زمان کرونا گفت: بیماری کرونا برای اهالی هنر ضررهای بسیاری داشته است و من از نزدیک شاهد گرفتاری بسیاری از هنرمندان هستم که امیدوارم این بیماری قبل از اینکه بیشتر مشکل ساز شود از بین رود.

وی که معاون اجرایی خانه موسیقی نیز هست، توضیح داد: با وجود بیماری کرونا و سختی های بسیار اسفند ماه ششمین «کتاب موسیقی» را در خانه موسیقی منتشر کردیم که این کتاب پژوهشی حاوی اطلاعات متنوع حوزه موسیقی شامل تاریخ تولد و درگذشت صدها هنرمند حوزه موسیقی و ترانه، معرفی برگزیدگان دو جشنواره موسیقی جوان و نوای خرم، گزارش تصویری از وقایع مهم موسیقایی دو سال اخیر است.

رییس کانون پژوهشگران موسیقی خانه موسیقی خاطرنشان کرد: همچنین فصل نامه بهار خانه موسیقی در مراحل نهایی قرار دارد و هفته آینده منتشر می شود که مطالب این فصل نامه درباره بیماری کرونا، وضعیت بیمه اهالی موسیقی، حمایت از اهالی موسیقی در ایام کرونا، آموزش آنلاین و…است.

معاون اجرایی خانه موسیقی درباره وضعیت انتخابات این نهاد صنفی نیز گفت: انتخابات خانه موسیقی باید مانند همیشه در خرداد ماه برگزار می شد که به دلیل بیماری کرونا به مرداد ماه سال جاری موکول شد البته اگر وضعیت این بیماری در مرداد وخیم شود مجبوریم برگزاری انتخابات را به زمان دیگری موکول کنیم.

این هنرمند در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به اینکه در ایام قرنطینه به خوشنویسی پرداخته است، تاکید کرد: بیماری کرونا از نظر اینکه سبب شد هنرمندان در خلوت خود به کارهای هنری بپردازند خوب بوده است مثلا من در این ایام تصمیم گرفتم مجموعه ای از آثار خوشنویسی خودم را گردآوری کنم و اگر شرایط فراهم شود نمایشگاه برگزار می کنم. این مجموعه خوشنویسی هنوز کامل نشده است و فعلا در حال اتود زدن هستم و بیشتر دیوان اشعار مطالعه می کنم تا بتوانم نمایشگاه خوبی برگزار کنم.

وی در پایان توضیح داد: خوشنویسی یک کار دلی است و شاید مجبور باشیم چندین بار به یک اثر مراجعه و دوباره آن را اجرا کنیم. همچنین بخشی از وقتم را به انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی اختصاص دادم که چندین برنامه پژوهشی در دستور کار دارم و منتظر بازگشایی کانون پژوهشگران موسیقی هستیم زیرا این کانون به دلیل بیماری کرونا هنوز تعطیل است و مشخص نیست چه زمانی بازگشایی می شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است