وضعیت نشر شعر نوجوان خوب نیست/ کتاب شعر جدید در دست چاپ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
فاطمه سالاروند در گفتگو با صبا:

وضعیت نشر شعر نوجوان خوب نیست/ کتاب شعر جدید در دست چاپ

فاطمه سالاروند جدیدترین دفتر شعر نوجوان خود را در انتشارات کانون به چاپ می رساند.

فاطمه سالاروند شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره کتاب جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: «به تو می‌توانم بگویم» عنوان جدیدترین کتاب شعری است که به زودی از من وارد منتشر خواهد شد. این کتاب برای گروه سنی نوجوان است و کانون پرورش فکری نشر این آن را برعهده خواهد داشت. موضوعات مندرج در این کتاب آزاد و حدود ۴۰ شعر دارد.

وی افزود: سال گذشته از من مجموعه ای به نام «سوسن» با حدود ۸۰ غزل منتشر شده بود. در ضمن کتابی دیگر در حوزه نوجوان با نام «دل تو برد شرط را» داشتم که آن نیز سال گذشته تجدید چاپ شد. یکسری اشعار دیگر در حوزه‌های غزل و نیمایی آماده نشر دارم که هنوز تصمیمی برای چاپ آنها نگرفته‌ام، زیرا هم اکنون ناشر مناسبی به ذهنم نمی‌رسد تا بخواهم این اشعار را منتشر کنم.

شاعر کتاب «دل تو برد شرط را…» درباره وضعیت چاپ و نشر گفت: وضعیت نشر در حوزه شعر نوجوان خوب نیست، البته ممکن است در این میان کم کاری شاعران نیز دخیل باشد زیرا قابل کتمان نیست در این حوزه (نوجوان) بسیار کم اثر وجود دارد، اما در عرصه داستان نوجوان، وضعیت بهتر بوده و آنجا امکانات نشر فعال‌تر است.

شاعر «پیغام‌گیر خاموش» تاکید کرد: در حوزه شعر بزرگسال هم متاسفانه ناشر مستقلی که بخواهد اشعار، شاعران را کار کند کمتر وجود دارد، چون برخی انتشارات دوست دارند بیشتر به صورت سری کاری کتاب منتشر کنند؛ رویکردی که مورد پسند من نیست.

سالاروند در پایان گفت: من دوست دارم کارهایم را در انتشاراتی کار کنم که امکان دیده شدن کارهایم مهیاتر باشد. البته مشکلات برشمرده تنها برای من نیست، بلکه دیگر شاعران هم از آن رنج می‌برند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است