«یکرانگی»؛ سرزمینی برای تحقق رویاهای نقاش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
پیشنهاد آخر هفته؛

«یکرانگی»؛ سرزمینی برای تحقق رویاهای نقاش

گالری پروژه‌های آران از فردا نمایشگاه «یکرانگی» را در معرض دید قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، گالری پروژه‌های آران از جمعه ۶ تیر تا ۲۷ تیر ماه میزبان نمایشگاه آثار نقاشی محیا گیو با عنوان «یکرانگی» خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «فضای جادویی و سرزمین پریان محیا گیو، بسیار گویا است. طبیعتی که اجزاء آن از فرم اولیه موجود در واقعیت فاصله گرفته و به فرم‌ها و فضاهای خیالی هنرمند تغییر شکل می‌یابند.

با لایه سازی و بهره گرفتن از غنای رنگ و روغن، هنرمند عمقی را برای دعوت بیننده به داخل نقاشی پدید می‌آورد. در آثار بزرگتر حتی به نظر می‌آید که دروازه و مدخلی برای ورود به نقاشی و دنیایی که می‌تواند همشکل روزهای بکر و ابتدائی پدید آمدن جهان باشد، شکل گرفته.

جزییات و مشخصه‌هایی که القای حرکت و نور را  در این مناظر رویائی پدید می‌آورند، عناصر نقاشی را زنده نشان می‌دهند؛ حس لازمانی و آرامشی که از خلال آن صدای پرندگان و وزش باد را می‌شود شنید. این تصویری است از بیکرانگی، از لایتناهی، تاملی مجهول بر ابدیت در یک دقیقه گذرا.

نقاشی‌های هنرمند ارائه زیباشناسانه از آزادی و ابدیت است، که در عین حال تهدیدی همیشگی را نیز در پس زمینه دارد، به آنگونه که طبیعت در دقایقی کوتاه می‌تواند تغییر حال دهد.

ظرافت و شکنندگی و هوس بازی به زیبایی در این آثار دیده می‌شوند. در چیدمان‌های هنرمند نیز، به جهت استفاده از عناصری همچون گل پنبه و پنبه سرشته شده، خیال پردازی و ناپایداری، در حرکتی دورانی بین چیدمان‌ها و نقاشی‌ها و دنیای واقعی حرکت می‌کنند.

ضرب های قلم هنرمند در اصطحکاک با هم و در هموار کردن هم، فرآیند شکل گرفتن نقاشی را نشان می‌دهند، مسیری که در عین حال همدمی عمیق هنرمند با سوژه را نشان می‌دهد.

این مجموعه حتی می‌تواند پیش درآمدی بر دائره المعارف گیاه شناسی هنرمند باشد؛ راهنمای ضروری برای شناخت گیاهان بومی و عجیب در جهانی جادویی. و در نهایت ستایشی در وصف هرآنجه جزیی از طبیعت است و موهبت زندگی و ذات بودن.

این سرزمینگاهی است همایون، سرزمین موعود، منظرگاهی که در آن رویاها به واقعیت خواهد پیوست. باز به دست آوردن امید و پاسخی به آشوب، عدم ثبات و درماندگی که قرن‌هاست ملتی را سرگشته کرده.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۶ تا ۲۷ تیرماه در روزهای یکشنبه تا جمعه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۹ به گالری پروژه‌های آران به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000