رشته جلوه‌های ویژه و ارشد تهیه‌کنندگی انیمیشن به دانشگاه صداوسیما اضافه شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۶

رشته جلوه‌های ویژه و ارشد تهیه‌کنندگی انیمیشن به دانشگاه صداوسیما اضافه شد

روسای مرکز پویانمایی صبا و دانشگاه صداوسیما با هدف ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف و افزایش بار علمی و تولیدی دانشجویان در بخش انیمیشن، گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محمدرحیم لیوانی و شهاب اسفندیاری روسای مرکز پویانمایی صبا و دانشگاه صداوسیما با هدف ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف و افزایش بار علمی و تولیدی دانشجویان در بخش انیمیشن، دیدار و گفتگو کردند.

محمدرحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا در این دیدار، حضور شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما را که تجربه و آشنایی کاملی با فرآیند برنامه سازی رادیو و تلویزیونی دارد به عنوان رییس دانشگاه صداوسیما مغتنم و اثربخش دانست.

رییس مرکز پویانمایی صبا در این دیدار عنوان کرد: جهش تولیدات کمّی تلویزیونی در مرکز صبا نسبت به بخش‌های دیگر مشهود بوده است. تا پیش از سال ۹۷ تولید انیمیشن صبا روی عدد ۱۰۰ ساعت در سال ثابت مانده بود اما این عدد از سال ۱۳۹۷ رشد کمّی خود را آغاز و در یک برنامه ۵ ساله قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ به تولید ۵۰۰ ساعت انیمیشن در سال افزایش یابد.

وی گفت: تعداد مجموعه‌های پویانمایی مرکز صبا پیش از این بعضا کمتر از ۱۳ قسمت بود اما امروزه ۳۰ درصد تولیدات انیمیشنی ۵۲ قسمتی و ۷۰ درصد مابقی مجموعه‌ها، بالای ۱۰۰ قسمتی شده‌اند همچنین برای ارتقای کیفی تولیدات چه از نظر محتوا و چه از نظر ساخت، اقدامات موثری انجام شده است.

رییس مرکز پویانمایی صبا ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های مرکز صبا مانند پهلوانان، شکرستان، مثلنامه، مهارت‌های زندگی و تعدادی دیگر به برند مرکز تبدیل شده اند و در مسیر افزایش تولید قرار دارند. در کیفیت ساخت انیمیشن‌ها هم شاهد حرکت به سمت تولید فول اچ دی و ۴K هستیم. امروزه برنامه های مرکز برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان است و هدف گذاری آینده تولید برنامه های بلند مدت برای بزگسالان است.

در ادامه شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما با استقبال از افزایش سطح تعامل علمی و اجرایی با مرکز صبا گفت: بازدید و حضورکارگاهی دانشجویان از پروژه‌ها و آثار انیمیشنی درحال تولید مرکزصبا، فرصت مغتنمی برای افزایش یادگیری دانشجویان خواهد بود.

رییس دانشگاه صداوسیما افزود: بزرگترین مزیت مرکز صبا برای دانشجویان دانشگاه صداوسیما این است که رییس مرکز صبا هم روزگاری خود از دانش آموختگان همین دانشگاه بوده و این امر برای جوانان دانشجو انگیزه بخش است.

وی گفت: بخش هنرهای دیجیتال در دانشگاه صداوسیما فراز و فرودهای بسیاری داشت تا با همت و پیگیری ریاست سازمان صداوسیما، گروه هنرهای دیجیتال چهره‌ای جدی و علمی تر به خود گرفت و از سطح یگ گروه به یک دانشکده مستقل در دانشگاه صدا و سیما ارتقا یافت و احمد سفلایی به عنوان رییس این دانشکده در دو سال اخیر تحولات علمی و اجرایی بسیاری مفیدی را در این دانشکده باعث شده‌اند.

اسفندیاری در پایان مطرح کرد: یک خبر خوش برای علاقه‌مندان رشته انیمیشن دارم. خبر این است که دو رشته جدید کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی انیمیشن برای اولین بار در ایران و رشته جلوه‌های ویژه انیمیشن به تازگی در وزارت علوم برای تدریس در این دانشکده هنرهای دیجیتال دانشگاه صداوسیما تصویب شده است. البته به دنبال اخذ رشته های جدیدی همچون هنرهای رایانه ای و تولید چندرسانه ای با گرایش مولتی مدیا نیز هستیم.

رییس و مدیران مرکز پویانمایی صبا به اتفاق رییس و استادان دانشکده هنرهای دیجیتال از کارگاه‌ها، استودیوها و بخش‌های مختلف دانشگاه صداوسیما بازدید کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است