فستیوال فیلم ونیز هم‌چنان ثابت‌قدم به سوی برگزاری پیش‌ می‌رود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
به رقم مجازی شدن اغلب رویدادهای مهم سینمایی جهان؛

فستیوال فیلم ونیز هم‌چنان ثابت‌قدم به سوی برگزاری پیش‌ می‌رود

بنا بر اخبار منتشر شده، مسئولان جشنواره فیلم ونیز مصمم به برگزاری این مراسم به صورت فیزیکی و البته با شرایط خاص برای حفظ ایمنی مخاطبان و مهمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، با وجود آن که جشنواره فیلم کن کار خود را با راه‌اندازی بازار فیلم مجازی آغاز کرده، فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز همچنان استوار در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم خود به صورت فیزیکی، به راه انداختن فرش قرمز برای فیلمسازان و نمایش تعداد قابل توجهی اثر سینمایی در ماه سپتامبر است.

هم‌اکنون سالن «Palazzo del Cinema» در جزیره لیدو در نزدیکی ونیز کار خود را دوباره آغاز کرده است و کارکنان فستیوال آن‌جا در دقتر خود مشغول پیگیری امور هستند. در چند روز گذشته مدارک و فرم‌های مربوطه به رسانه‌های ایتالیایی و بین‌المللی صادر و برای آن‌ها فرستاده شده است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها آثار پذیرفته شده در دوره امسال این جشنواره در ۲۸ جولای اعلام می‌شوند. این برنامه احتمالا به صورت مجازی انجام خواهد شد.

هتل «Excelsior» که محل اصلی اقامت مهمانان در لیدو است اعلام کرده در ماه جولای درهای خود را باز خواهد کرد. دیگر هتل‌های درجه یک ونیز همچون «Cipriani»، «Gritti» و «Danieli» نیز که ستارگان بزرگ سینما معمولا در آن‌ها اقامت می‌کنند، خبر از بازگشایی مجدد بعد از تعطیلی ناشی از بحران شیوع کرونا داده‌اند.

یکی از برگزارکنندگان این مراسم به ورایتی گفته است: امسال به طور حتم تعداد فیلم‌های نمایش یافته کاهش خواهد یافت، اما این عناوین آنقدری هستند که اعتبار مراسم را تضمین کنند. او ادامه داد که با توجه به شرایط کشور و استانداردهای موجود برای حفظ فاصله اجتماعی در سالن‌های سینما – که تاره هفته پیش برای اولین بار بعد از بحران کرونا اجازه بازگشایی یافته‌اند – فیلم‌های پذیرفته شده در فستیوال ونیز به طور همزمان در ۷ سالن به نمایش در خواهند آمد. فستیوال ونیز در گذشته و در هر دوره خود به طور میانگین شاهد نخستین اکران جهانی حدود ۶۰ اثر سینمایی بوده است.

در حال حاضر و بنا بر مقررات، تعداد تماشاگران حاضر در هر سالن سینمایی به ۲۰۰ نفر محدود شده است، اما لوچا زایا، از مسئولان استان Veneto ایتالیا و از اعضای هیئت مدیره فستیوال ونیز وعده داده است با صدور فرمانی اجازه خواهد داد تعداد بیشتری از مخاطبان اجازه حضور در سالن بزرگ و ۱۱۰۰ نفره این فستیوال و دیگر سالن‌های بزرگ ونیز را داشته باشند.

آلبرتو باربرا مدیر هنری فستیوال فیلم ونیز هم در این باره گفت: مراسم امسال دوره‌ای با ویژگی‌های منحصر به فرد است و همین باعث خاطره‌انگیز بودن آن خواهد شد. ما هنوز نمی‌دانیم قادر به انجام چه کارهایی خواهیم بود، اما فعلا با انتخاب فیلم‌ها جلو خواهیم رفت و تمام اقدامات لازم برای تضمین حداکثر ایمنی را انجام خواهیم داد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است