دلنوشته پیتر جکسون به یاد ایان هولم/ بازیگری که از کودکان مراقبت می‌کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴

دلنوشته پیتر جکسون به یاد ایان هولم/ بازیگری که از کودکان مراقبت می‌کرد

کارگردان سه‌گانه‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» نوشته‌ای در رثای ایان هولم بازیگر نقش بیلبو بگینز نوشت و او را ستود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مووی‌وب، روز جمعه ۱۹ جون ایان هولم کاتبرت بازیگر کهنه‌کار دنیای سینما در سن ۸۸ سالگی درگذشت. طرفداران دنیای سینمای فانتزی هولم را با بازی‌های شاخصش در نقش بیلبو بگینز در سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» به یاد می‌آورند.

پیتر جکسون کارگردان این آثار با انتشار دل‌نوشته‌ای در صفحه فیسبوک از این بازیگر انگلیسی یاد کرد و درباره خاطرات همکاری با یکدیگر نوشت: من از درگذشت سر ایان هولم بسیارغمگینم. او مردی دلپذیر و بخشنده بود. مردی ساکت اما شیطان با برق چشمی دوست‌داشتنی در چشمانش. اوایل سال ۲۰۰۰ و قبل از آغاز فیلمبرداری «ارباب حلقه‌ها» از کار کردن با بازیگر چنین بزرگ‌مرتبه‌ای استرس داشتم، اما او به سرعت شرایط را برای من آسان کرد. او روز اول و پیش از آغاز فیلمبرداری من را کناری کشید و گفت در هر برداشت یک بازی متفاوت خواهم کرد، اما اگر بعد از ۵ یا ۶ برداشت آنچه که تو میخواهی را ارائه ندادم، دقیقا طبق راهنمایی و کارگردانی تو جلو خواهیم رفت.

جکسون نوشته خود را اینطور ادامه داد: این دقیقا کاری بود که ما انجام دادیم و او به طرز شگفت‌انگیزی در هر برداشت دیالوگ و اجرایی متفاوت ارایه داد و همگی آن‌ها عالی بود. او به ندرت به راهنمایی نیاز داشت و به ما در اتاق تدوین طیف گسترده‌ای از انتخاب داد.

جکسون همچنین از کمک‌های هولم در صحنه فیلمبرداری نوشت و گفت او در صحنه‌های اولیه «ارباب حلقه‌ها» دایم در حال رفت و آمد و کمک بود و بازیگران کم سن و سال را سرگرم نگه می‌داشت تا گروه تولید بتوانند به فیلمبرداری خود برسند.

زمانی که پیتر جکسون یک دهه بعد از ساخت «ارباب حلقه‌ها» تصمیم می‌گیرد کهنسالی بیلبو بگینز را در فیلم جدید خود یعنی «هابیت» احیا کند، هولم به او خبر می‌دهد که به بیماری پارکینسون مبتلا شده و می‌خواهد خود را بازنشست کند، اما جکسون او را متقاعد کرد که یک بار دیگر بازگردد و نقش بیلبو را بر پرده سینما بازی کند.

ایان هولم اولین بار در سال ۱۹۶۸ با فیلم «رویای شب نیمه تابستان» بر اساس نمایشنامه‌ای از شکسپیر وارد دنیای سینما شد. او برای بازی در فیلم «ارابه‌های آتش» ساخته هیو هادسن در سال ۱۹۷۹ نامزد جایزه اسکار شد. ایان هولم در فیلم‌هایی چون «بیگانه» ساخته رایدلی اسکات، «رابین و ماریان» ریچارد لستر، «هملت» فرانکو زفیرلی، «فرانکنشتاین» کنت برانا و «عنصر پنجم» لوک بسون نیز بازی کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است