فروش بین‌المللی «زنان کوچک» از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵

فروش بین‌المللی «زنان کوچک» از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

با روشن شدن تدریجی چراغ سالن‌های سینما در جهان فروش خارج از مرزهای آمریکای درام «زنان کوچک» نیز رکورد 100 میلیون دلار را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، با افزایش تعداد سینماهای فعال در جهان، فروش خارج از آمریکای شمالی «زنان کوچک» ساخته گرتا گرویگ از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.

این فیلم کمپانی سونی در تعطیلات آخر هفته گذشته با فروشی برابر با ۴۷۵ هزار دلار از ۱۲ بازار خارج از آمریکا فروش بین‌المللی خود را به ۱۰۱ میلیون دلار رسانده است. فروش خوب ۳۰۰ هزار دلاری در تعطیلات آخر هفته گذشته در ژاپن یکی از عوامل این رشد به حساب می‌آید.

این درام تاریخی در دانمارک نیز عملکرد خوبی به جای گذاشته است و با دست یافتن به فروشی ۱۷۰ هزار دلاری در این آخر هفته و فروش کلی ۱ میلیون دلاری، برای سومین هفته متوالی در صدر فهرست باکس‌آفیس این کشور قرار گرفت.

هم اکنون فروش جهانی «زنان کوچک» – با احتساب باکس آفیس آمریکای شمالی – رقم ۲۰۹ میلیون دلار را نشان می دهد. سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو و الیزا اسکانلن از ستارگان این فیلم هستند. این فیلم اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ اکران خود را آغاز کرد و ۱۰۸ میلیون دلار در گیشه‌های داخلی آمریکا فروخت اما اکران جهانی آن با همزمان شدن با ماجرای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تدریجی سالن‌های سینما در کشورهای مختلف دچار اختلال شد.

«زنان کوچک» درامی تاریخی به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است و فیلم‌نامه آن بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوییزا می الکات نوشته شده ‌است. بنیاد فیلم آمریکا این اثر را یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.

درام جنایی «معصوم» دیگر محصول کمپانی سونی نیز با ثبت عملکردی درخشان در دومین تعطیلات آخر هفته خود در کره‌جنوبی و فروشی برابر با ۱٫۲ میلیون دلار، جمع فروش خود را به ۴٫۲ میلیون دلار رسانده است. داستان این فیلم درباره وکیلی است که در حین دفاع از مادرش در یک پرونده قتل به رازهای یک دهکده کوچک پی می‌برد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است