مهلت ارسال ایده های هنری به فراخوان «دو باغ» تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶

مهلت ارسال ایده های هنری به فراخوان «دو باغ» تمدید شد

فراخوان ارسال ایده های اجرایی رویداد «دو باغ» تا 31 مردادماه سال 1398 تمدید شد.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مهلت ارسال ایده های هنری به فراخوان رویداد «دوباغ» بنا به درخواست هنرمندان برای در اختیار داشتن فرصت بیشتر در ارایه طرح ها و ایده های خود تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

رویداد «دو باغ»، تجربه ای بینارشته ای است که شکل گیری ایده هنری را موضوع خود قرار داده است. در تیرماه گذشته به دعوت انجمن هنرمندان مجسمه ساز و با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی و خانه هنرمندان کرمان، هنرمندان مجسمه ساز، سه روزه به باغ های ماهان و سنگی در کرمان سفر کردند تا پس از مطالعات میدانی ایده های خود را برای ساخت اثر هنری ارائه کنند.

رویداد «دو باغ» شامل سفر مطالعاتی، مشاهدات دیداری، پژوهش های بینارشته ای و تعامل میان هنرمندان و کارشناسان حوزه های دیگر از جمله جامعه شناسی و بوم شناسی است و بر محور ارتباط فضای باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان با عبور از معنای واضح باغ، ارتباط زیر لایه های متکثر مفهومی میان آن دو را دستمایه ای برای پرسشگری قرار می دهد تا هنرمند بر پایه مفاهیمی چون هستی و نیستی، رویش و زوال، آشتی و قهر، زیست و زندگی، سلطه و خشونت و مفاهیم دیگر، عناصر حیات را تعریفی دوباره بخشد و به گونه ای خلق اثر کند که گویی نه باغ همان باغ است و نه عناصر حیات همان.

«دو باغ» به همت انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی و خانه هنرمندان کرمان و موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است