«صحنه» ماجرای عجیب زنی در اطراف تهران است/ فیلمنامه بلندم را می‌نویسم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
امیر مهندسیان در گفتگو با صبا:

«صحنه» ماجرای عجیب زنی در اطراف تهران است/ فیلمنامه بلندم را می‌نویسم

کارگردان فیلم کوتاه «صحنه» درباره مضمون این اثر و شرایط فعلی تولید آن توضیح داد.

امیر مهندسیان کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره تازه‌ترین فیلم خود که «صحنه» نام دارد و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران است، توضیح داد: این فیلم کوتاه روایتگر اتفاقی است که در اطراف شهر تهران می‌افتد و اصطلاحا به آن صحنه زدن می‌گویند و سرمایه‌گذارانی نیز پشت این جریان قرار دارند. در این فیلم زندگی زنی روایت می‌شود که بدون هیچ چاره دیگری در فکر صحنه زدن می‌افتد درحالی که صحنه زدن را یک شغل مردانه می‌دانند.

کارگردان نمایش «گم و گور» درباره ایده ساخت فیلم کوتاه «صحنه» عنوان کرد: زمانی که با این موضوع در اطراف تهران آشنا شدم ایده ساخت این فیلم در ذهنم شکل گرفت و تقریبا ۹ ماه درگیر تحقیقات میدانی درباره صحنه زدن بودم تا بتوانم به شکل درست و دقیقی آن را روایت کنم.

این کارگردان با اشاره به اینکه لوکیشین‌های این فیلم کوتاه در تهران است، گفت: پیش تولید این کار آبان ماه سال ۹۸ شروع شد و از بهمن ماه فیلمبرداری این کار را آغاز کردیم.

این فیلمساز درباره برنامه نمایشی که برای «صحنه» در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه فیلم به تازگی آماده نمایش شده است، فعلا درحال ارسال فیلم به جشنواره‌های مختلف جهانی هستیم اما برنامه‌ای که برای اولین نمایش داخلی آن داریم حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

مهندسیان در پایان درباره نگارش فیلمنامه بلند این فیلم کوتاه گفت: زمانی که با اتفاق صحنه زدن مواجه شدم تصمیم به نگارش یک فیلمنامه بلند درباره آن گرفتم اما درنهایت فیلم کوتاه آن را ساختیم تا بتوانیم تهیه کننده و سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری روی این موضوع مجاب کنیم. درحال حاضر به همراه فرزاد احمدیان مشغول نگارش فیلمنامه بلند «صحنه» هستیم اما هنوز زمان شروع پیش تولید آن مشخص نیست.

شهره موسوی، محمدرضا سامیان، شاهین نعمتی، کاوه ابراهیم، علی باقری، وحید نفربازیگران اصلی فیلم کوتاه «صحنه» هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: سعید زرآبادی‌پور، تدوین: اسماعیل علیزاده، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، موسیقی: امیرشهاب خرمی، صدابردار: آرش نجفیان، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تولید: ابوالفضل عزیزی، طراح صحنه: سپهدار سلیمانی، طراح لباس حمیده رسولی، طراح گریم: مریم حسنی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ازاده رفعتی، تهیه کننده: گروه پیشتاز و انجمن سینمای جوان ایران.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است