تشریح برنامه‌های رادیو نمایش در تابستان/ فضای عمومی نمایش‌ها تغییر کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸

تشریح برنامه‌های رادیو نمایش در تابستان/ فضای عمومی نمایش‌ها تغییر کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان برنامه‌های تابستانی این شبکه رادیویی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش درباره ویژه برنامه‌های تابستان ۹۹ در این شبکه رادیویی گفت: فضای عمومی نمایش‌های رادیویی در تابستان ۹۹ تا اندازه‌ای متفاوت نسبت به سایر فصول ارایه می‌شود. رویکرد طنز و سرگرمی در ساختاری مفرح و خانوادگی از ویژگی‌های سریال‌های رادیویی تدارک دیده شده برای تابستان است.

وی ادامه داد: در نمایش‌های درنظر گرفته شده به موضوعات فرهنگی، تاکید بر روابط میان فردی و تحکیم بنیان خانواده، فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و  احیای سنت‌های پسندیده پرداخته می‌شود.

مدیر رادیو نمایش عنوان کرد: «انبار کتاب های جادویی» نمایشی  هفتگی است که هر پنج شنبه جمعه ساعت ۲۲ از رادیو نمایش پخش می‌شود و هر هفته یک کتاب معروف را با روایت نمایشی جدید و فانتزی معرفی می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: از آنجایی که با توجه به اتفاقات کرونا، ردیف برنامه‌های تخصصی رادیو نمایش تعطیل شده بود، حال متناسب با تابستان و بازگشایی سالن‌های تئاتر، سینما و کنسرت‌ها پخش برنامه‌های تخصصی رادیو نمایش با رویکردی جدید از سر گرفته شد.

افتخاری افزود: در همین راستا یکی از برنامه‌های تخصصی  که ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود، برنامه «امروز تئاتر است» که به موضوع روز تئاتر می‌پردازد. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه دو برنامه سینمایی  با عنوان «نمای نقره‌ای» و «به علاوه نمای نقره‌ای» داریم که برنامه اول برنامه‌ای مجله‌ای است که درباره اتفاقات روز سینما صحبت می‌کند و علاوه بر رادیو نمایش تکرار آن از رادیو تهران نیز پخش خواهد شد، برنامه دوم یا همان «به علاوه نمای نقره‌ای» یک برنامه گفت وگو محور است که متناسب با یکی از این اتفاقات روز با کارگردانان و بازیگران گفت وگوی تفصیلی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه‌ها یک برنامه موسیقی محور با نام «کوک» از رادیو نمایش پخش می‌شود، مطرح کرد: این برنامه مجله‌ خبری در حوزه موسیقی کشور است که به تازه‌های موسیقی و نقد فضای موسیقی در همه ژانرها می‌پردازد و همچنین رویکرد خاصی به موسیقی فیلم و تئاتر خواهد داشت.

مدیر رادیو نمایش افزود: دو برنامه تئاتری دیگر نیز داریم. «ارغنون» یکی از آن‌ها است که به نمایش رادیویی و نقد نمایش‌ها می‌پردازد. دیگری برنامه «مکتبخانه تئاتر» که فضای آن مربوط به آموزش تئاتر است.

مدیر کل هنرهای نمایشی تاکید کرد: «محوطه جریمه» نیز برنامه مشارکتی رادیو نمایش با رادیو ورزش است  که قرار است روزهای جمعه پخش شود. موضوع این برنامه یک ساعته، شوخی با فضای ورزشی است. این برنامه صبح جمعه از رادیو ورزش روی آنتن می‌رود و رادیو نمایش آن را عصر جمعه ساعت ۱۹ پخش می‌کند.

افتخاری در پایان گفت: برنامه رادیویی «استودیو هشت» با فضایی تابستانی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود  و «کارگاه تئاتر» نیز در تابستان به معرفی نمایش‌های رو حوضی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است