پیتر جکسون به گود انیمیشن‌سازی وارد می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴

پیتر جکسون به گود انیمیشن‌سازی وارد می‌شود

کمپانی ساخت جلوه‌های ویژه پیتر جکسون از ساخت شاخه انیمیشن‌سازی خود برای ایجاد تحولی در این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، پیتر جکسون فیلمساز برنده جایزه اسکار اهل نیوزلند و خالق آثاری چون سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» به دنیای انیمیشن وارد می‌شود.

کمپانی جلوه‌های ویژه جکسون با نام «‌Weta Digital» خبر از راه‌اندازی شاخه انیمیشن‌سازی خود داده است. ریاست این بخش تازه تاسیس بر عهده پرم آکاراجو از نام‌های شناخته شده در صنعت انیمیشن ‌سازی خواهد بود.

این کمپانی نیوزلندی روز پنجشنبه ۱۸ جون با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: ساخت انیمیشن رویای همیشگی و دیرینه مالکان این شرکت یعنی جکسون و فرن والش بوده است.

هنوز از جزییات پروژه‌های پیش روی این کمپانی اطلاعاتی به بیرون درز پیدا نکرده و اما گفته شده است که فرن والش نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی چندین پروژه انیمیشن را در دست خواهد گرفت.

پیتر جکسون نیز در بیانیه‌ای گفت: ما از طرفداران پر و پا قرص روایت‌گویی‌های انیمیشنی – در همه انواع آن – هستیم. اما این شاخه‌ای زمان‌بر، طولانی و معمولا پرهزینه‌ برای قصه‌گویی و فیلمسازی است. از همین رو است که ما این بخش جدید را تاسیس کرده‌ایم تا این مدل را عوض کرده و درها را به سوی فیلمسازان و قصه‌گویانی باز کنیم که تا الان شانسی برای عرضه آن چه در چنته دارند، نداشته‌اند.

بخش انیمیشنی ‌Weta در کنار بخش جلوه‌های ویژه کمپانی فعالیت خواهد داشت تا برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته محتوایی اورجینال در این تشکیلات تولید شود.

«‌Weta Digital» اولین بار در سال ۱۹۹۴ و با هدف تولید جلوه‌های ویژه دیجیتال برای تریلر روان‌شناختی «موجودات آسمانی» پیتر جکسون تاسیس شد و هم‌اکنون ۱۵۵۰ آرتیست و مهندس در آن فعالیت می‌کنند. این کمپانی در طول سال‌های فعالیت خود با در دست داشتن پروژه‌های شاخص و مهمی چون سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «به سوی ستارگان» و «بازی تاج و تخت»، برنده ۶ جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه، ۱۰ جایزه آکادمی علوم و فنون و ۶ جایزه برترین جلوه‌های ویژه بفتا شده است.

این کمپانی در ساخت پروژه‌های منتشر نشده «مولان» و «بیوه سیاه» نیز مشارکت داشته است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است