همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
رامین صدیقی در گفتگو با صبا:

همه همراهی کنیم تا کنسرت‌ها از سر گرفته شود/ برگزارکنندگان کنسرت نباید دلسرد شوند

رامین صدیقی می گوید همه اهالی موسیقی باید به هم کمک کنند تا کنسرت ها بتوانند برگزار شوند تا این رکود اقتصادی اندکی رفع شود.

رامین صدیقی مدیر انتشارات «هرمس» و برگزارکننده فستیوال بداهه نوازی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برگزاری کنسرت ها با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها گفت: به نظر من برگزاری کنسرت با ظرفیت محدود خیلی بهتر از برگزار نشدن آن است البته باید با برنامه ریزی درست پیش رویم تا تهیه کنندگان موسیقی هم دچار ضرر و زیان نشوند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا خیلی ها را بیکار کرده است، توضیح داد: عوامل پشت صحنه دیده نمی شوند ولی همه آن ها نقش مهمی در برگزاری کنسرت دارند و این بیماری همه آن ها را خانه نشین کرده است پس بهتر است بپذیریم باید با این بیماری کنار بیاییم و با رعایت اصول بهداشتی به زندگی عادی برگردیم.

مدیر انتشارات «هرمس» با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت سبب گردش مالی در حوزه فرهنگ و هنر می شود، تاکید کرد: قرنطینه ضربه های جبران ناپذیری به هنر زده است که باید این خسارت ها را جبران کنیم و اگر سینماها بازگشایی نشوند و هنرمندان عرصه تئاتر و موسیقی به صحنه نروند شاهد از بین رفتن هنر می شویم پس لازم و ضروری است که دوباره فعالیت های این حوزه زنده شود.

وی افزود: سالن های برگزاری کنسرت باید با هنرمندان و تهیه کنندگان موسیقی همکاری کنند تا یک ارتباط دوطرفه شکل گیرد تا کمکی به حوزه هنر شود و اگر با شرایط قبل کنسرت برگزار شود برگزارکنندگان موسیقی دلسرد می شوند و نمی توانند فعالیت کنند. به نظر من در این شرایط یک دست به تنهایی صدا ندارد و کل این زنجیره باید با هم همکاری کنند.

صدیقی در پایان گفت: هزینه های دیگر از جمله اداره کردن سالن، نور، صدا و… باید کمتر شود زیرا همان طور که قبلا اشاره کردم اگر برج میلاد مانند قبل اجاره بگیرد کسی پیشقدم نمی شود پس باید شرایطی فراهم شود تا هم مخاطبان به راحتی در سالن ها حضور پیدا کنند و هم هنرمند بداند که دچار ضرر و زیان نمی شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است