«آی فیلم» انگلیسی هم در آستانه قطع از ماهواره ها به دلیل تراکم بدهی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷

«آی فیلم» انگلیسی هم در آستانه قطع از ماهواره ها به دلیل تراکم بدهی

همزمان با تهدید «پرس تی وی» به قطع پوشش آمریکا، «آی فیلم» انگلیسی نیز از پاک ست و گالکسی 19 قطع می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، در حالی که «گالکسی ۱۹» به شبکه پرس تی وی اخطار داده است که در صورت نپرداختن بدهی های قبلی، این شبکه را قطع می کند، دو ماهواره «گالکسی ۱۹» و «پاک ست» به کانال انگلیسی «آی فیلم» هم هشدار دادند تا جمعه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) بدهی خود را به این ماهواره ها پرداخت کند و در غیر این صورت آی فیلم انگلیسی از هر دوی آنها قطع می شود.

«گالکسی ۱۹» به طور همزمان شبکه «پرس تی وی» را هم به قطع پخش در تاریخ یاد شده تهدید کرده است. پیش از این شبکه «الکوثر» از ماهواره یوتل ست و کانال اردوی« شبکه سحر» از پاک ست قطع شده اند و رادیو دری معاونت برون مرزی هم امکان پخش خود از طریق موج اف ام را در افغانستان از دست داده است.

دلیل همه این قطعی ها، تراکم بدهی ارزی تسویه نشده صداوسیما به پخش کننده های شبکه های برون مرزی صداوسیما عنوان شده است که در روزهای گذشته از سوی چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی و … مورد اعتراض قرار گرفته است.

همچنین بیش از ۱۱۰ تن از نمایندگان مجلس و فعالان فرهنگ و رسانه و استادان دانشگاه ها در بیانیه روز شنبه خود از نهادهای تصمیم گیر و اجرایی درباره تخصیص بودجه ارزی به صداوسیما خواسته اند، تمهیدی برای رفع این معضل بیندیشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است