اهدای جایزه ویژه «گالری گلستان» در جایزه عکس پنج/ به آینده عکاسی ایران امیدوار شدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۹
لیلی گلستان در گفتگو با صبا خبر داد:

اهدای جایزه ویژه «گالری گلستان» در جایزه عکس پنج/ به آینده عکاسی ایران امیدوار شدم

رییس هیات داوران «جایزه بین المللی عکس پنج» از اضافه شدن یک جایزه ویژه از سوی گالری گلستان به یکی از عکس های منتخب «جایزه بین المللی عکس پنج» خبر داد.

لیلی گلستان رییس هیات داوران نخستین دوره «جایزه بین المللی عکس پنج» در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا از اضافه شدن یک جایزه ویژه به ترکیب جوایز این مسابقه خبر داد و گفت: دو روز قبل آثار این مسابقه در مدت زمان طولانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب داوری شد و سعی کردیم از بین آثار بسیاری که ارسال شده بود، ۵۰ اثر را برای نمایشگاه و ۳ اثر برتر را انتخاب کنیم که کار بسیار دشواری بود اما در نهایت این آثار انتخاب شدند ولی در میان آثاری که بررسی کردیم، عکسی از یک عکاس اردبیلی بود که آن را بسیار دوست داشتم اما به عنوان یکی از سه اثر برتر این مسابقه انتخاب نشد و به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک جایزه ویژه را از طرف «گالری گلستان» به این عکس اختصاص بدهم.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از این مسابقه صورت گرفته است، بیان کرد: آثار بسیار زیادی از سوی عکاسان ایرانی سراسر دنیا به این مسابقه ارسال شد و استقبال بسیار خوبی صورت گرفت، آثار ارسالی کیفیت بسیار خوبی داشت و این نشان می دهد که ما چقدر استعدادهای خوب در زمینه عکاسی در این کشور داریم که مورد توجه نیستند و فقط از سوی بخش خصوصی در اندازه توان آنها حمایت می شود. آثار خوب این نمایشگاه کار ما را برای انتخاب آثار برتر بسیار سخت می کرد.

مدیر گالری گلستان درباره عکاسان شرکت کننده در این مسابقه اظهار کرد: بسیاری از عکاسان این مسابقه که آثارشان را با موضوع «قرنطینه» ارسال کرده اند، از میان عکاسان آماتور و ناشناخته هستند و فقط برخی از آن ها تعدادی نمایشگاه هم برگزار کرده اند اما بسیاری از آنها برای نخستین بار در یک مسابقه عکاسی شرکت می کردند. برخی از عکاسان ایرانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، استرالیا و … نیز آثاری را به این مسابقه فرستاده بودند.

گلستان همچنین گفت: آثار بسیار خوب ارسالی به این مسابقه را که دیدم واقعا به آینده هنر عکاسی ایران بسیار امیدوار شدم.

رییس هیات داوران «جایزه بین المللی عکس پنج» همچنین از نمایش یک ویدیوآرت در مراسم اهدای جوایز، جایزه عکس پنج خبر داد و گفت: اولین دوره این مسابقه به بزرگداشت عباس کیارستمی اختصاص یافته است و یک ویدیوآرت با موضوع بزرگداشت عباس کیارستمی نیز به نمایش درخواهد آمد.

وی درباره نمایش عکس های منتخب این مسابقه هم گفت: ۵۰ اثر منتخب این مسابقه به زودی در «گالری ثالث» روی دیوار می رود.

رییس هیات داوران «جایزه بین المللی عکس پنج» در پایان یادآور شد: این مسابقه به دبیری مهدی شادی زاده، قرار است در سال های آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

مراسم اهدای جوایز «جایزه بین المللی عکس پنج»، یکم تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در موزه سینمای ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000