برای ساخت مستند به استرالیا رفتم/ فیلمی درباره آب‌های زیرزمینی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۸
هادی معصوم‌دوست در گفتگو با صبا:

برای ساخت مستند به استرالیا رفتم/ فیلمی درباره آب‌های زیرزمینی

هادی معصوم‌دوست درباره فیلم جدید خود که در استرالیا ساخته شده است، توضیح داد.

هادی معصوم‌دوست کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره وضعیت فعلی مستند جدید خود توضیح داد: این مستند الان در مرحله تدوین قرار دارد و احتمالا تا پایان تابستان به شکل کامل تولید آن به پایان می‌رسد. هنوز اسم قطعی برای آن انتخاب نکرده‌ام اما فعلا می‌توان اسم «آب‌های زیرزمینی» را روی آن گذاشت.

این کارگردان درباره موضوع مستند جدید خود عنوان کرد: این مستند درباره آب‌های زیرزمینی در کشور استرالیا و در آنجا نیز ساخته شده است. ما در کشور خود از آب‌های سطحی استفاده می‌کنیم اما این فیلم درباره چگونگی بهره‌برداری از آب‌های ژرف است که در کشور استرالیا سال‌هاست این آب‌ها بهره‌برداری می‌شود و شاید بتواند نمونه‌ای برای کشور ما باشد.

کارگردان مستند «سربازخانه» درباره مدت زمان تحقیق و پژوهش برای مستند جدید خود گفت: این مستند فیلمی کاملا پژوهشی است و فرآیند تحقیق، پژوهش و پیش تولید آن تقریبا ۹ ماه نیاز به زمان داشت و در یک سفر یک ماهه به استرالیا فیلمبرداری این کار به پایان رسید.

این مستندساز با اشاره به اینکه این کار برای شبکه مستند ساخته شده است، تاکید کرد: این فیلم را برای کشورم ساختم چراکه موضوع آب این روزها به یک بحران تبدیل شده است.

کارگردان مستند «روزی که رفت» درباره نمایش این مستند توضیح داد: احتمالا برای اکران این مستند در گروه «هنر و تجربه» اقدام کنیم اما هنوز قطعی نیست. با توجه به اینکه این فیلم محصول خانه مستند است آنها تصمیم گیرنده برای نمایش فیلم است اما اکران آنلاین نیز می‌تواند در اولویت‌ها قرار بگیرد زیرا فکر می‌کنم اکران آنلاین اتفاق بسیار خوبی است و مخاطب علاقه‌مند به سینمای مستند دسترسی راحت‌تری به آثار ساخته شده در حوزه مستند دارد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است