شوک بزرگ کرونا به جامعه هنری/ ساختن ساز تعطیل نمی‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی مطرح کرد؛

شوک بزرگ کرونا به جامعه هنری/ ساختن ساز تعطیل نمی‌شود

فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی می‌گوید بحران به وجود آمده شوک بسیار بزرگی به پیکره هنر این سرزمین وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سایت خانه موسیقی، فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی درباره وضعیت هنرمندان سازنده ساز در دوران کرونا گفت: در شرایط عادی وضعیت زندگی و معاش سازندگان ساز چندان مناسب نبود. حال با شیوع ویروس کرونا و رکود شدید در عرصه موسیقی این شرایط نابسامان دو چندان شده و بسیار نگران کننده است. در واقع بحران به وجود آمده شوک بسیار بزرگی به پیکره هنر این سرزمین وارد کرده است.

وی افزود: من از ابتدای تاسیس خانه موسیقی در کنار دیگر دوستان بوده‌ام و آیین‌نامه و اساسنامه کانون سازندگان ساز را با همکاری دوستان تصویب کردیم. از همان بدو تاسیس کانون سازندگان ساز تنها فکر من حفظ شان و جایگاه هنرمند ساز، ساز بوده و خواهد بود و امیدوارم از بحران کرونا بزودی گذر کنیم و شرایطی برای ادامه فعالیت‌های هنری مهیا شود.

رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی با اشاره به نقش دولت در حمایت از هنرمندان موسیقی گفت: امروز با توجه به شرایط پیش آمده انتظار ما از دولتمردان بیشتر از هر زمان دیگری است. آن‌ها باید به وعده‌های خود عمل کنند تا جامعه هنری و هنرمندان کشور کمترین آسیب ممکن را از شرایط رکودی که در آن قرار گرفتیم، متحمل شوند. البته در اینجا باید از حمایت‌های محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم و امیدوارم دیگر مدیران نیز مانند ایشان نگاهی به هنر و هنرمند داشته باشند.

مرادی همچنین در مورد آموزش آنلاین ساختن ساز گفت: این کار ظرایف بسیار مانند چگونگی استفاده از ابزار الگوها و اندازه گیری دقیق و مهم تر از همه خطرهای استفاده از ابزارها دارد و آموزش آنلاین به صلاح نیست. در این راه می‌توان از کتاب‌های آموزشی در کنار آموزش حضوری بهره برد.

وی ادامه داد: بسیاری از سازندگان ساز فعالیت‌های خودشان را در دوران کرونا مانند قبل ادامه دادند و به مطالعه و تحقیق در باب الگوهای مختلف پرداختند. کرونا فرصت مناسبی بود تا فارغ از همه شلوغی‌های روزمره به کاری که سال‌ها به آن عشق ورزیدیم، مشغول باشیم.

مرادی تاکید کرد: ساختن ساز در چنین شرایطی تعطیل نمی‌شود اما به دلیل آنکه آموزشگاه‌های موسیقی تعطیل و معیشت نوازندگان حرفه‌ای هم دچار خللی شده است، بنابراین فروش ساز چه در حوزه سازهای مبتدی و چه سازهای حرفه‌ای با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

عضو هیات مدیره خانه موسیقی در پایان عنوان کرد: باید از کادر درمانی کشور برای رشادت هایشان در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قدردانی کنم. امیدوارم مردم هم با رعایت قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی قدردان زحمات این عزیزان باشند. من هم مانند بسیاری از عزیزان در این دوره در قرنطینه بسر می‌بردم و امیدوارم هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور ما و کل دنیا کنده شود و به زندگی عادی برگردیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است