انتشار کتابی با نام «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» برای خردسالان! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷

انتشار کتابی با نام «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» برای خردسالان!

کتاب شعر «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» تازه‌ترین اثر پیوند فرهادی به زودی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب شعر «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» جدیدترین اثر پیوند فرهادی برای خردسالان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب می‌شود.

پیوندی با اعلام این خبر گفت: حلزون، آقای جامدادی، آمبولانس، بیب‌ بیب و… تنها چند عنوان از شعرهایی است که طی چند سال گردآوری کرده‌ام و به زودی با تصویرگری مریم یکتافر به دست خردسالان می‌رسد.

این شاعر درباره‌ ویژگی‌های کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» عنوان کرد: شعرهای این کتاب محاوره است و گردآوری آن‌ها بر اساس شناختی است که نسبت به مخاطب خردسال، نیازها و دغدغه‌های او کسب کرده‌ام. در این شعرها سعی کرده‌ام به طنز و شادی‌انگیزی مخصوص اشعار خردسالان توجه ویژه‌ای داشته باشم و پیوندهای آوایی را به پیوندهای معنایی مطابق با سلیقه‌ مخاطبم ترجیح دادم.

وی افزود: اغلب اشعار این کتاب در قالب مثنوی است. در انتخاب قافیه‌های آهنگین و جذاب، وسواس به خرج داده‌ام و جایی که از دیگر قالب‌ها مثل چارپاره یا نیمایی استفاده کرده‌ام با آوردن قافیه‌های بیشتر برای تقویت موسیقی در شعر استفاده کرده‌ام.

فرهادی در پایان بیان کرد: از لحاظ محتوایی باید عنوان کنم دیدگاهم را به دنیای خردسال نزدیک کردم و با تکیه بر ویژگی حیوانات و جانوران علاوه بر ایجاد جذابیت در اثر، تاکیدم را بر آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی گذاشته‌ام.

این اثر مناسب گروه سنی بالای ۴ سال است و به زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است