آیا نود و سومین دوره مراسم جوایز اسکار تا ۲ ماه عقب می‌افتد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
امروز اعلام می شود؛

آیا نود و سومین دوره مراسم جوایز اسکار تا ۲ ماه عقب می‌افتد؟

اعضای ارشد آکادمی اسکار امروز گرد هم جمع می شوند تا تاریخ برگزاری این مراسم را احتمالا تا 8 هفته به عقب بیندازند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا تاریخ بزرگترین رویداد سینمایی جهان یعنی مراسم جوایز اسکار سال ۲۰۲۱ را تغییر خواهد داد.

مدیران ارشد آکادمی اسکار ۴ روز پس از اعمال تغییر در برخی قوانین خود همچون تعیین عددی ثابت برای نامزدهای بهترین فیلم، امروز تصمیم دارند در یک جلسه آنلاین دیگر گرد هم جمع شوند و این بار تاریخ برگزاری مراسم را به عقب بیندازند

برگزاری نود و سومین دوره مراسم اسکار از مدت‌ها پیش برای ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، اما ماجراهای مربوط به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، صنعت سینمای آمریکا را امسال دستخوش تغییرات و بی‌نظمی‌های زیادی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعطیلی سالن‌های نمایش و توقف کامل پروژه‌های سینمایی – چه در مرحله تولید و چه در فاز پس‌تولید – اشاره کرد که باعث شد بسیاری از فیلم‌هایی که قرار بود تا آخر سال آماده شده و به اکران دربیایند تاخیری طولانی در برنامه‌ریزی خود را شاهد باشند. این ماجرا البته محدود به آمریکا نبود و همه‌گیری کرونا باعث شد فستیوال‌های مهم و معتبری چون ونیز و کن نیز مختل شوند.

طبق پیش بینی ها احتمالا بر اساس تصمیم ۵۴ مدیر ارشد آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا، مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ تا ۸ هفته به عقب خواهد افتاد و تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ که آخرین فرصت فیلم‌های سینمایی برای اکران و احراز شرط ورود به این مراسم است نیز تمدید خواهد شد.

آکادمی اسکار البته هنوز در رابطه با نحوه برگزاری مراسم یعنی حضوری یا مجازی بودن آن، به تصمیم قطعی نرسیده و تصمیم‌گیری برای آن را احتمالا به آینده و نحوه مدیریت این اپیدمی ویرانگر موکول خواهد کرد. البته این حقیقت مد نظر آن‌ها است که بیماری کرونا هنوز مهار نشده و ۳ روز پر از ابتلای این بیماری در کالیفرنیا همگی مربوط به همین ماه جاری بوده است و بنا بر نظر برخی کارشناسان تا آخر امسال باید منتظر موج دومی از شیوع این ویروس باشیم.

مراسم جوایز اسکار تاکنون ۳ بار در طول تاریخ خود به تاخیر افتاده است. این مراسم یک بار در سال ۱۹۳۸ و به دلیل سیل شهر لس‌آنجلس، بار دوم در سال ۱۹۶۸ و به دلیل قتل مارتین لوتر کینگ و دفعه آخر در سال ۱۹۸۱ و به دلیل ماجرا ترور نافرجام رونالد ریگان، رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شاهد وقفه در برگزاری بوده است.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است