عشق بی‌کران کشاورز به بازیگری باعث ماندگاری‌اش شد/ هنرمندی صاحب معرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰
امین تارخ به صبا گفت:

عشق بی‌کران کشاورز به بازیگری باعث ماندگاری‌اش شد/ هنرمندی صاحب معرفت

امین تارخ معتقد است محمدعلی کشاورز عاشقی بود که عشق بی حد و بی کران‌‌اش به بازیگری باعث ماندگاری ایشان شد.

امین تارخ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و مدرس بازیگری که سابقه همکاری با زنده یاد محمدعلی کشاورز را در چند فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی داشته است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این هنرمند توضیح داد: درگذشت محمدعلی کشاورز ضایعه بزرگی بود. این افراد بزرگانی هستند که واقعا تکرارپذیر نیستند. من خاطرات زیادی با این هنرمند داشتم زیرا در فیلم‌های «جستجوگر» به کارگردانی محمد متوسلانی، «بوعلی سینا» به کارگردانی کیهان رهگذار، «دلشدگان» و «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی و همچنین در مجموعه تلویزیونی «سربداران» محمدعلی نجفی افتخار همکاری با ایشان را داشتم.

وی ادامه داد: محمدعلی کشاورز به نظر من یکی از بازیگران پیشکسوتی بود که صاحب شان و شخصیت والایی بوده و هست. ایشان هنرمندی شایسته، با اخلاق، صاحب خلوص و معرفت بود. به لحاظ هنری و فرهنگی واقعا درجه یک و شناخته شده بود چه از نظر وزارت ارشاد و چه از نظر مردم. فکر می‌کنم در حال حاضر بخش عمده‌ای از مردم از این اتفاق ناراحت و متاثر هستند. من نیز به سهم خودم به همه مردم و هنردوستان تسلیت می‌گویم.

بازیگر فیلم «مادر» درباره دیگر ویژگی‌های محمدعلی کشاورز بیان کرد: این هنرمند بسیار فرد مسئولی بود و در پروژه‌هایی که با ایشان همکاری داشتم این موضوع را دیدم و البته منظم بودن شاخصه بازیگران همان نسل است.

تارخ افزود: ایشان یک انضباطی به شکل شخصی و حرفه‌ای و در نحوه اجرای نقش‌هایش داشت. همچنین خلاقیت، قوه تخیل، تمرکز و عشق بی حد و حسابی که درباره بازیگری داشت از دیگر ویژگی‌های ایشان بود. محمدعلی کشاورز همیشه می‌گفت من در رشته پزشکی قبول شدم و قرار بود این رشته را بخوانم اما عشق به بازیگری باعث شد پزشکی نخوانم و بازیگر شوم.

وی در پایان بیان کرد: علاقه صرف به بازیگری کفایت نمی‌کند. عشق به بازیگری باید در یک بازیگر وجود داشته باشد تا بتواند ماندگار شود. محمدعلی کشاورز عاشقی بود که عشق بی حد و بی کران‌‌اش به بازیگری باعث ماندگاری ایشان شد. همچنین صاحب یک موقعیت درخشان حرفه‌ای و در عین حال دوستانه و رفیقانه بود و مطلقا این جایگاه والا را به رخ نمی‌کشید. این ویژگی‌ها همه می‌تواند الگویی برای بازیگران باشد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است