بی‌بی‌سی و نتفلیکس شوی آزاردهنده را پایین کشیدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
سازندگان «بریتانیای کوچک» عذرخواهی کردند؛

بی‌بی‌سی و نتفلیکس شوی آزاردهنده را پایین کشیدند

با توجه به موج به راه افتاده برای بازنگری آثار فرهنگی در رابطه با نژادپرستی، بی‌بی‌سی و نتفلیکس شوی «بریتانیای کوچک» را به خاطر ماجرای گریم‌های سیاه، از دسترس خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، مت لوکاس و دیوید ویلیامز، کمدین‌های انگلیسی به دلیل استفاده از گریم سیاه‌رنگ در مجموعه خود در بی‌بی‌بی با نام «بریتانیای کوچک»، عذر خواهی کردند.

لوکاس و ویلیامز روز شنبه ۱۳ جون و یک روز بعد از حذف این شو از پلتفرم‌های نتفلیکس و سرویس آنلاین بی‌بی‌سی یعنی iPlayer با پست تصویری مشابه در توئیتر از مخاطبان خود عذرخواهی کردند. نتفلیکس علاوه بر حذف مجموعه «بریتانیای کوچک» دیگر شوی آن‌ها با نام «بیا با من پرواز کن» را نیز از دسترس خارج کردد.

این زوج هنری پیش از آن‌که خبر حذف شوی آن‌ها به تیتر یک خبرگزاری بدل شود، آشکارا راجع به انتقادات جدید وارده سکوت کرده بودند. حذف این آثار در پی موجی است که بعد از تظاهرات چند هفته گذشته مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان برای برابری نژادی و علیه نژادپرستی به راه افتاده است.

مت لوکاس که عمده شهرتش را مدیون بازی در آثاری چون «ساقدوش» و «قطب» است در عذرخواهی خود نوشت: من و دیوید در سال‌های گذشته بارها به صورت عمومی بابت بازی در نقش کاراکترهایی با نژادهای دیگر عذرخواهی کرده‌ایم. یک بار دیگر می‌خواهیم این موضوع را شفاف کنیم که این کار اشتباه بود و ما خیلی از این بابت متاسفیم.

دیوید ویلیامز نیز عینا همین نوشته را در توئیتر خود منتشر کرد.

سخنگوی بی‌بی‌سی در اظهاراتی در این باره به ورایتی گفت: در پلتفرم iPlayer بسیاری از تولیدات تاریخی ما وجود دارد و ما هر از چندگاهی آن‌ها را مورد بازبینی قرار می‌دهیم. دوره و زمانه از هنگام ساخت «بریتانیای کوچک» عوض شده است و این مجموعه دیگر از بی‌بی‌سی قابل پخش نیست.

مجموعه «بریتانیای کوچک» محصول سال ۲۰۰۳ و مجموعه «بیا با من پرواز کن» تولید سال ۲۰۱۰ است. در هر دوی این آثار، کمدین‌های بازیگر با استفاده از گریم، نقش کاراکترهایی با زمینه نژادی گوناگون را بازی کرده‌اند.

مت لوکاس ۳ سال قبل و در گفتگو با مجله «Big Issue» گفته بود: من الان دیگر همچین شویی نخواهم ساخت، چرا که مردم را ناراحت می‌کند. ما در گذشته کارهای بیرحمانه‌ زیادی ساخته‌ایم.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است