برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
محمدحسین توتونچیان در گفتگو با صبا:

برپایی کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از تعطیلی بهترست/ لزوم دیدار با مخاطب

محمدحسین توتونچیان می گوید ازسرگیری برگزاری کنسرت ها، اجرای تئاترها و بازگشایی سینماها را باید به فال نیک گرفت.

محمدحسین توتونچیان مدیر شرکت «ققنوس» و تهیه کننده آثار موسیقایی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره برگزاری کنسرت های موسیقی با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها از اول تیرماه گفت: به نظر من به حرکت درآمدن چرخه هنر خیلی بهتر از این است که چرخه فرهنگ و هنر بی تحرک بماند و اتفاقی در این زمینه رخ ندهد، زیرا فرهنگ و هنر یکی از اساسی ترین پایه های جامعه است در نتیجه از سر گیری برگزاری کنسرت ها، اجرای تئاترها و بازگشایی سینماها را حتی با وجود محدودیت های زیاد باید به فال نیک بگیریم.

مدیر شرکت «ققنوس» با اشاره به اینکه گردش صنایع هنری به بخش های دیگر جامعه کمک می کند، تاکید کرد: زمانیکه می گوییم کنسرت های موسیقی با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها باید برگزار شود مانند این است یک لوکوموتیو با ۵۰ درصد سرعت خود حرکت کند در نتیجه حرکت کردن این لوکوموتیو با سرعت پایین تر خیلی بهتر از حرکت نکردن آن است. هنرمند نیاز دارد با مخاطبان خود در ارتباط باشد به ویژه هنرمندان حوزه موسیقی و تئاتر زیرا از سمت دو طرف یعنی مخاطب و هنرمندان حسی جریان پیدا می کند که به همدیگر منتقل می شود در نتیجه هنرمند و مخاطب باید در یک فضا قرار گیرند تا ارتباط میان آن ها به درستی شکل گیرد.

مدیر سایت «ایران کنسرت» افزود: در سالن های کنسرت و تئاتر یک اتمسفری ایجاد می شود که این فضا با تکمیل شدن حضور افراد معنا می یابد یعنی اگر تعداد مخاطبان در سالن زیاد باشد از نظر شور و هیجان اتمسفر بیشتری ایجاد می شود و به همین دلیل است که کنسرت های آنلاین زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی افزود: مخاطب و هنرمند دوست دارند از نزدیک این شور و هیجان را به هم منتقل کنند. دیدن فوتبال در استادیوم خیلی با دیدن فوتبال در خانه فرق می کند و چون شور و هیجان در استادیوم زیاد است گاهی جو به وجود آمده سبب می شود بازی فوتبال در درجه دوم قرار گیرد.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه زمانیکه تعداد مخاطبان در سالن کمتر می شود شور و هیجان کاهش می یابد، توضیح داد: اگر یک خانواده کنار هم باشند بیشتر برای آن ها لذت بخش خواهد بود تا اینکه اعضای یک خانواده به دور از هم باشند پس چیدمان صندلی ها خیلی مهم است و تاثیرگذاری مهمی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: شرایط با اینکه سخت است ولی باید خوشحال باشیم که هنر دوباره جریان پیدا می کند و می توانیم حتی با وجود محدودیت ها از هنر لذت ببریم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است