سجادپور به سینما بازگشت/ از فیلمنامه‌ درباره سردار سلیمانی تا سریال سیاسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۲

سجادپور به سینما بازگشت/ از فیلمنامه‌ درباره سردار سلیمانی تا سریال سیاسی

علیرضا سجادپور که چند سال با بیماری مبارزه می کرد با بهبودی، حال قصد دارد تهیه کنندگی در سینما و تلویزیون را از سر بگیرد.

علیرضا سجادپور تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا با بیان اینکه سلامتی کامل را به دست آورده است، گفت: به لطف خدا پس از چهار سال بیماری بهبودی خود را به دست آورده‌ام، ولیکن این چهار سال برایم فرصتی بود تا فیلمنامه‌هایی را به رشته تحریر درآورم، البته در ایامی که مشغول مداوا بودم به هر سختیِ ممکن فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی را تهیه کردم. این فیلم داستان بمباران زمین فوتبال در سال ۶۵ بود که توسط بعثی‌ها رخ داد و عده‌ای بسیار از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

وی افزود: جالب است بدانید این فیلم سینمایی از سوی هیچ‌یک از جشنواره‌هایی داخلی مورد پذیرش واقع نشد. توجیه آنها این بود که فیلم ضعیف است، اما همین کار توانست در آذرماه سال گذشته در جشنواره میلان ایتالیا جایزه نخست را به دست آورد. موفقیت این فیلم سینمایی در جشنواره‌ای خارجی در شرایطی است که در سال های گذشته هیچ فیلم دفاع مقدسی نتوانسته بود در فستیوال‌های خارجی موفقیتی کسب کند.

تهیه‌کننده فیلم «شکلات تلخ» با بیان این‌که تصمیم دارد فیلمی با محوریت شهید قاسم سلیمانی جلوی دوربین برد، گفت: طرحی در دست دارم که در آن می‌خواهم بخشی از زندگی شهید سلیمانی را تصویر کنم. اینکه چرا تنها مقطعی از زندگی این سردار شهید را برای کار کردن انتخاب کردم دلیلی روشن دارم، آنهم اینکه هیچ فیلم سینمایی قادر نیست تمام بخش‌های زندگی وی را پوشش دهد و برای چنین کاری نیاز است یک سریال عظیم ساخته شود.

سجادپور خبر داد: همچنین فیلمنامه‌ای در دست دارم که محوریت آن حرم رضوی است. نام این کار هنوز مشخص نشده، چون ابتدا می‌خواهم سرمایه‌گذار آن را پیدا کنیم، سپس برای آن درخواست پروانه ساخت کنم. دو طرح دیگر درباره شهدا هم دارم که آنها را هم به زودی تبدیل به فیلمنامه خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهم کرد تا سریالی کمدی و سیاسی را هم برای سیما تولید کنم. در این کار با زبان طنز بسیاری از انتقادها مطرح خواهد شد.

این مدیر سینمایی در دولت قبلی بیان کرد: سینما امسال وضعیتی خوبی ندارد چون شیوع بیماری کرونا اجازه فعالیت را از سینمادارن گرفته است، برای همین امیدوارم با رفع مشکلات پیش رو هنر هفتم باز هم بتواند به روزهای پررونق خود نزدیک شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است