«کامران میرزا» دنبال ماجرای قتل ناصرالدین شاه می‌رود/ انتشار سه مجموعه داستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
محمود برآبادی در گفتگو با صبا خبر داد:

«کامران میرزا» دنبال ماجرای قتل ناصرالدین شاه می‌رود/ انتشار سه مجموعه داستان

محمود برآبادی از انتشار رمانی با عنوان «کامران میرزا» و سه مجموعه داستانی دیگر در سال جاری خبر داد.

محمود برآبادی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش گفت: قرارست مجموعه ای با عنوان «کتاب مرجع ترافیک» که مربوط به فرهنگ جامعه ترافیک است از سوی انتشارات قدیانی منتشر شود. تاکنون دو جلد از آن با عنوان «فرهنگ مصور ترافیک» و «مترو راه آهن زیرزمینی» منتشر شده و دو جلد دیگر آن هم با موضوع اتوبوس های بی آر تی و دیگری درباره دوچرخه در دست انتشار است.

وی افزود: این داستان ها علمی آموزشی هستند و مسایل حمل و نقل و رفت و آمد را برای کودکان توضیح داده و برایشان تصویرسازی کرده و به نکاتی که بچه ها لازم است در هنگام سوار شدن به مترو، اتوبوس و دوچرخه رعایت کنند، اشاره شده است.

این نویسنده همچنین از انتشار مجموعه هفت جلدی در انتشارات موسسه فرهنگی خراسان خبر داد و گفت: این مجموعه را به نام «بادی و پدرام» در دست انتشار دارم که هر کدام ۱۲ صفحه است و در حال حاضر در حال تصویرسازی است.

وی افزود: این مجموعه داستان، شخصیتی به نام پدرام دارد که پدرام نام بادکنکش را بادی گذاشته است و هر بار اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد. سعی شده است در این قصه، مهارت های زندگی در قالب داستان برای کودکان ارائه شود. این یک مجموعه ۱۰ جلدی است که هفت جلد آن را من نوشته ام و سه جلد دیگر این مجموعه را نویسنده دیگری با همین شخصیت ها قرار است بنویسد.

برآبادی درباره رمان «کامران میرزا» نیز توضیح داد: رمان نوجوان «کامران میرزا» را نیز انتشارات «مدرسه» قرار است منتشر کند که حدود ۱۱۰ صفحه است و در مرحله بازنویسی مجدد است که آماده انتشار شود.

وی ادامه داد: این رمان تخیلی- فانتزی است که در دوره قاجار می گذرد و پسری به اسم کامران همراه پدرش به موزه صاحبقرانیه می روند و بعد از دیدن موزه و پوشیدن لباس شاهزادگان قاجار، داستان ما به دوره قاجار و زمانی بازمی گردد که ناصرالدین شاه می خواهد پنجاهمین سال سلطنت خود را در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جشن بگیرد و قهرمان داستان ما که از تاریخ اطلاع دارد و می داند که قرار است در این روز ناصرالدین شاه ترور شود، سعی می کند جلوی این اتفاق را به همراه دوستانش بگیرد.

برآبادی افزود: فضای داستان در تهران عهد ناصری است و اتفاقات بسیاری با اشاره به همه امکانات و ویژگی هایی را که در آن روزگار وجود داشته است، در این داستان شاهدیم و سرانجام هم مشخص است که او نمی تواند جلوی حرکت تاریخ را بگیرد اما داستان پرماجرایی است که تعقیب و گریز بسیاری را دارد به این دلیل که نگهبانان و فراش باشی های قصر قصد دارند آنها را دستگیر کنند.

وی درباره نام این رمان توضیح داد: اسم قهرمان این رمان کامران است و زمانی که به زمان گذشته بازمی گردد به جای فیروزمیرزا، شاهزاده و کوچکترین پسر ناصرالدین شاه که در فرنگ تحصیل کرده است، قرار می گیرد و نقش او را بازی می کند که عنوان داستان ترکیبی از این دو است.

برآبادی همچنین درباره مجموعه داستان دیگر خود بیان کرد: مجموعه داستانی را نیز انتشارات مدرسه در دست چاپ دارد به نام «سنجاب یادم رفت» که مجموعه ای از سه داستان درباره مدرسه است و این سه داستان در یک کتاب همراه با تصویرسازی منتشر می شود.

وی در پایان گفت: این داستان ها درباره سنجابی فراموشکار است که هر بار به دلیل فراموشکاری اتفاقات خنده داری برایش رخ می دهد. در این مجموعه داستانی که شخصیت اصلی آن یک سنجاب فراموشکار است، نویسندگان دیگری هم داستان هایی با این موضوع نوشته اند که یکی از آنها خانم لاله جعفری است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است