مهدی منعم عکاس جنگ تحت عمل جراحی قرار گرفت/ استراحت در منزل | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱

مهدی منعم عکاس جنگ تحت عمل جراحی قرار گرفت/ استراحت در منزل

مهدی منعم عکاس مستنداجتماعی و عکاس شناخته شده در زمینه جنگ و اثرات آن، تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

مهدی منعم عکاس پیشکسوت مستند اجتماعی، روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه تحت عمل جراحی قرار گرفت و روز ۲۲ خردادماه از بیمارستان مرخص شد. وی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا با تایید این خبر توضیح داد: غده ای روی قسمت پیشانی به وجود آمده بود که رفته رفته اوضاع بدی پیدا کرد و در نمونه برداری پزشکان اعلام کردند که باید هر چه سریعتر این غده خارج شود.

وی افزود: به دلیل شرایطی که کرونا ایجاد کرده بود، عمل جراحی را به تعویق انداختیم و سرانجام روز چهارشنبه گذشته عمل جراحی انجام شد و چند روز پیش نیز مرخص شدم.

منعم در پایان درباره شرایط حال حاضر خود بیان کرد: در حال استراحت و گذراندن دوران نقاهت هستم و باید تا هفته آینده سرم را زیاد حرکت ندهم و مراقبت های لازم را داشته باشم تا پنجشنبه که باید به پزشک دوباره مراجعه کنم و ببینم پزشک بعد از برداشتن پانسمان چه نظری دارد.

مهدی منعم متولد سال ۱۳۳۹ در رشت است و در سال ۱۳۵۷ فعالیت عکاسی خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و پس از آن با رسانه های بسیاری همکاری داشته است. منعم عکاس شناخته شده ای در زمینه عکاسی جنگ است و از اولین عکاسانی است که در عکس هایش به تاثیرات جنگ بر زندگی مردم پرداخته و معلولان جنگی، قربانیان مین و جانبازان شیمیایی را به تصویر کشیده است.

به گفته خودش، اولین پروژه اش بعد از دوران جنگ تحمیلی، جانبازان بوده اند که این موضوع همچنان در زمره برنامه های عکاسی او هست. مهدی منعم به نقاط دورافتاده ای در ایران سر زده و از قربانیان مین های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی و دیگر اثرات جنگ بر مردم عکاسی کرده است.

این عکاس پیشکسوت نمایشگاه های بسیاری نیز برپا کرده است و دو کتاب «معجزه امید» و «قربانیان جنگ» از آثار او منتشر شده است.

نمونه ای از آثار مهدی منعم را در زمینه قربانیان مین های به جا مانده از جنگ تحمیلی در ادامه مشاهده می کنید:

 

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است