ستارگان مکزیکی سینما برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا دست به کار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۴

ستارگان مکزیکی سینما برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا دست به کار شدند

گیرمو دل‌تورو، الخاندرو گونسالس اینیاریتو و سالما هایک با تاسیس صندوقی خیریه به کمک هزاران فرد آسیب دیده از تعطیلی پروژه‌های سینمایی در مکزیک شتافتند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، گیرمو دل‌تورو و الخاندرو گونسالس اینیاریتو، کارگردانان مکزیکی برنده جایزه اسکار، با پیوستن به سالما هایک بازیگر مکزیکی-آمریکایی هالیوود، صندوقی را برای کمک به کارگران آسیب دیده صنعت سینما ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، تاسیس کردند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمای مکزیک روز پنجشنبه ۱۱ جون خبر از تاسیس این صندوق داد.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو در این باره گفت: این یک اعلام همبستگی با همکاران ما در این صنعت است.، بدون آن که درخواست کنیم کسی دیگر در کنارمان باشد.

تا کنون نزدیک به ۴۴۰ هزار دلار در این صندوق جمع‌آوری شده و انتظار می‌رود اعانه‌های بیشتری به سمت آن روانه شود. هر یک از افراد واجد دریافت پول از این صندوق یک کمک ۸۸۵ دلاری دریافت خواهند کرد.

مبلغ جمع‌آوری شده در این حرکت خیرخواهانه در مرحله اول شامل کارگران تکنسین همچون افراد گروه صحنه، لباس، صدا و جلوه‌های ویژه می‌شود که از زمان توقف فیلمبرداری‌ها بیکار مانده‌اند. در صدر این فهرست آن دسته از افرادی قرار خواهند داشت که مشکل سلامتی دارند یا تنها نان‌آور خانواده محسوب می‌شوند.

گفته می‌شود بسیاری از کمپانی‌های فیلمسازی مکزیکی دیگر نیز به این حرکت پیوسته‌اند. آکادمی سینمای مکزیک تخمین می‌زند که در حدود ۳۰ هزار فرد شاغل در پشت صحنه فیلم‌های سینمایی، در پی همه‌گیری بیماری کرونا درآمد زندگی خود را از دست داده‌اند.

دولت مکزیک و مسئولان سینمای این کشور تا کنون درباره زمان از سرگیری پروژه‌های سینمایی صحبتی نکرده‌اند.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است