«زن غمگین» بنکسی پیدا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷

«زن غمگین» بنکسی پیدا شد

پلیس ایتالیا اعلام کرد که یک نقاشی دزدیده شده بنکسی به نام «زن غمگین» را که از سالن کنسرتی در پاریس دزدیده شده بود، به دست این نیرو افتاده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فرانس۲۴، پلیس ایتالیا اثری از بنکسی، هنرمند جنجالی و ناشناس انگلیسی را که از سالن کنسرتی مشهور در پاریس به سرقت رفته بود، پیدا کرد.

این اثر که به «زن غمگین» مشهور است، تصویر زنی مغموم را نشان می‌دهد که عزادار حملات تروریستی ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ در پاریس است. بنکسی این نقاشی را در پشت یکی از درهای اضطراری سالن کنسرت Bataclan در پاریس و به یاد قربانیان حملات تروریستی این شهر که در آن ۹۰ نفر کشته شدند، کار کرد. این در به همراه نقاشی روی آن در سال ۲۰۱۹ بریده شده و به سرقت رفته بود.

یک مقام ارشد نیروی پلیس ایتالیا با اعلام این خبر گفت: نقاشی «زن غمگین» بنکسی که از سالن Bataclan به سرقت رفته بود در یک عملیات مشترک با نیروهای فرانسوی کشف و ضبط شد. این نقاشی در یک خانه‌ روستایی متروکه در منطقه‌ای به نام آبروزو پیدا شد و قرار است اطلاعات بیشتر درباره آن فردا، پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شود.

سرقت این اثر استنسیل بنکسی شوکی در جامعه فرانسه به وجود آورد. مدیر سالن کنسرت Bataclan در آن زمان ضمن محکومیت شدید آن، این نقاشی را نمادی از به‌یادآوری جمعی و متعلق به تمام محلی‌ها، پاریسی‌ها و شهروندان جهان خوانده بود.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است. کارهای او با محتوای سیاسی و اجتماعی هر چند وقت یک بار در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های گوناگون در شهرهای مختلف جهان سر بر می‌آورد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است