آغاز اکران تیرماه با دو فیلم جدید «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
صبا خبر می‌دهد؛

آغاز اکران تیرماه با دو فیلم جدید «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری»

«شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» دو فیلم سینمایی جدیدی هستند که قرار است همزمان با بازگشایی سینماها از اول تیرماه اکران خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در جلسه روز گذشته ۲۰ خردادماه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما که به ریاست حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار شد، اعلام شد که دو فیلم سینمایی جدید با شرایط اندیشیده شده اکران خود را از اول تیرماه در سینماها آغاز می‌کنند.

در آن خبر اعلام شده بود که نام دو فیلم جدید به زودی اعلام می شود ولی از دیروز گمانه زنی ها درباره این دو فیلم آغاز شد و از آنجا که پیش از این محسن چگینی تهیه کننده «خوب، بد، جلف ۲» در گفتگویی اعلام کرده بود علاقه ای به اکران این فیلم با ظرفیت ۵۰ درصدی سینماها ندارد لذا ابهام درباره این دو فیلم بیشتر شده بود، اما آخرین خبرها حاکی از آن است که تلاش ها برای متقاعد کردن صاحبان دو فیلم مهم که انتظار می رود فروش خوبی هم داشته باشند به نتیجه رسیده است و «خوب، بد جلف ۲» و «شنای پروانه» اکران تیرماه و پس از بحران کرونا را کلید می زنند.

درنتیجه فیلم سینمایی  «شنای پروانه» نخستین ساخته بلند داستانی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان و فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی دو فیلم جدیدی هستند که اکران خود را همزمان با بازگشایی سینماها در اول تیرماه آغاز کنند.

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» از جمله فیلم‌هایی بود که ۳۰ بهمن ماه سال گذشته اکران خود را در سراسر کشور آغاز کرد و قرار بود در نوروز ۹۹ نیز به اکران خود ادامه بدهد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها نمایش آن نیز متوقف شد.

همچنین فیلم سینمایی «شنای پروانه» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که قرار بود در نوروز ۹۹ روی پرده برود اما به دلیل تعطیلی سینماها این امر میسر نشد.

در جلسه دیروز که با دعوت از اعضای شورای صنفی نمایش و رییس انجمن سینماداران تشکیل شد با درنظرگرفتن امتیازاتی برای دو فیلم جدید اکران در بازگشایی سینماها مقرر شد تعداد سالن های این دو فیلم در تهران در پردیس های هفت سالن به بالا در چهار سالن و در شهرستان ها پردیس های پنج سالن به بالا در سه سالن اجازه اکران داشته باشند.

همچنین مصوب شد برای این دو فیلم تا سه هفته، کف فروش محاسبه نشود و اگر در این اکران شرایط مناسبی از نظر استقبال به وجود نیامد امکان اکران دوم در زمانی دیگر فراهم باشد.

افزایش وام درنظر گرفته شده از دیگر امتیازات درنظر گرفته شده برای دو فیلم جدید اکران بود که مصوب شد ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به همراه ۳۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی درنظر گرفته شود. پیش از این نیز ۶۰ میلیون تومان جهت تبلیغات فیلم های اولین اکران سال ۹۹ درنظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است