«عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» برگرفته از زندگی واقعی است/ به دنبال اکران آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
مانی نوری در گفتگو با صبا:

«عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» برگرفته از زندگی واقعی است/ به دنبال اکران آنلاین

کارگردان فیلم «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» درباره ساختار و موضوع این فیلم که به تازگی پروانه نمایش گرفته است، توضیح داد.

مانی نوری کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فیلم سینمایی «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» که به تازگی پروانه نمایش آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: این فیلم اولین کار بلند داستانی من در ایران است و قصه آن درباره مردی است که پس از ۱۰ سال محکومیت بیگناهی‌اش ثابت می‌شود و به ایران بازمی‌گردد و با خانواده و شهر جدیدی مواجه می شود.

وی افزود: این فیلم شامل ۱۸ سکانس پلان و کاری سیاه و سفید است. بازیگران این کار و همچنین افرادی که از آن‌ها تست گرفته شد از بازیگران تئاتر هستند.

این کارگردان درباره فیلمنامه «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» عنوان کرد: هرکدام از سکانس‌ها و قصه‌های این فیلم را بر اساس زندگی واقعی ساخته‌ام که برگرفته از تحقیقاتی است که پیش از آن برای یک پروژه تحقیقی انجام داده‌ام.

وی افزود: این فیلم یک کار مستند نیست اما شکلی مستندگونه دارد و قصه‌هایی که روایت می‌کند برگرفته از واقعیت هستند به این صورت که افراد حقیقی به شکل کاملا ملموسی این اتفاقات را زندگی کرده‌اند.

کارگردان «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» درباره لوکیشن این فیلم بیان کرد: لوکیشن اصلی فیلم شهر تهران است و در مکان‌هایی مانند مترو، بهشت‌زهرا، اتوبان‌ها و در بیمارستان و… فیلمبرداری کرده‌ایم.

این فیلمنامه‌نویس درباره نمایش این فیلم توضیح داد: من برای دو فیلم خود درخواست پروانه نمایش داده‌ام که یکی از آن‌ها «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» و دیگری فیلمی به نام «زنونه» است که هنوز پروانه نمایش آن صادر نشده است اما اگر پروانه نمایش این کار نیز صادر شود هر دو کار را برای اکران آنلاین آماده می‌کنیم.

وی افزود: قصه فیلم «زنونه» درباره دغدغه همیشگی من یعنی موضوع مهاجرت و پناهندگی است و به همین علت تصمیم گرفتم فیلمی با این مضمون بسازم.

بازیگر فیلم سینمایی «مربای شیرین» درباره اکران این فیلم در سالن‌های سینما گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا و صدور پروانه نمایش «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» برای اکران آن در گروه «هنر و تجربه» صحبت‌هایی کردم اما این اتفاق رخ نداد اما من علاقه‌مند هستم که این فیلم حتی به شکل محدود در شرایطی که سلامت افراد را تهدید نکند در سینما اکران شود و سپس اکران آنلاین را تجربه کند.

نوری در پایان تاکید کرد: نکته مهمی که در ساخت این کارها وجود دارد این است که این فیلم‌ها به شکل کاملا مستقل و با سرمایه شخصی ساخته شده‌اند. همچنین فکر می‌کنم همانقدر که مردم نیاز به فیلم‌های کمدی دارند برای اینکه حالشان خوب شود شاید دیدن این شکل از فیلم‌ها نیز بتواند تاثیرگذار باشد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است