حواسمان به قشر آسیب‌پذیر تئاتر هم باشد/ مردم تشنه تماشای تئاترند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
حسین ترک‌جوش در گفتگو با صبا:

حواسمان به قشر آسیب‌پذیر تئاتر هم باشد/ مردم تشنه تماشای تئاترند

یک هنرمند تئاتر معتقد است که سالن‌های تئاتر باید باز شوند و نمایش‌ها با رعایت تمامی نکات بهداشتی روی صحنه روند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، محمد رحمانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفتگویی نسبت به اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرد و عقیده داشت کار تئاتر با دستورالعمل‌های رسمی و بهداشتی قابل انجام شدن نیست و این اطلاعیه هیچ توجهی به بازیگران و عوامل صحنه نداشته است چرا که آن‌ها برای اجرای یک نمایش نمی‌توانند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. در پی این اطلاعیه اشکان خطیبی بازیگر سینما و تئاتر هم اعتراض خود را نسبت به این موضوع مطرح کرد.

حال حسین ترک‌جوش هنرمند تئاتر و فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگویی با خبرنگار صبا در واکنش به این موضوع گفت: در این که شرایط عجیب و خاص است شکی نیست و من هم به اوضاع آگاه هستم اما ما نباید شرایط را تنها از جایگاه خودمان ببینیم بلکه بهتر است در ابتدا به قشر آسیب‌پذیر این حرفه توجه کنیم.

وی افزود: افرادی در حرفه تئاتر فعالیت می‌کنند که صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد و کسی هم توجهی به آن‌ها نمی‌کند. چه کسی نگران شغل و درآمد فرد تدارکاتی صحنه است؟ کسی که به دلیل تعطیلی سالن‌های نمایش، شغل خود را از دست داده چگونه باید هزینه‌های زندگی‌اش را تامین کند؟ در واقع فردی که کار تئاتر می‌کند و زندگی‌اش برای کار در این حوزه گذشته، از نظر مالی ضعیف است و به عقیده من اداه کل هنرهای نمایشی باید به این افراد در شرایط کنونی کمک کند.

این هنرمند تاکید کرد: در حوزه تئاتر، تنها برخی افراد سرشناس هستند که درآمد خوبی دارند. در هر حال امیدوارم تاملی درباره این موضوع شود و اتفاقی بیفتد که اجراها با رعایت نکات بهداشتی روی صحنه روند.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: برای این که مردم با خیالی آسوده و اطمینان کامل به تماشای تئاتر بروند در ابتدا باید نکات بهداشتی رعایت شود و پس از آن یک سری تست قبل از ورود افراد به سالن گرفته شود. اگر من جایگاهی در این موضوع داشتم حتما از کادر پزشکی دعوت می‌کردم تا در سالن‌های نمایشی برای جلوگیری از هرگونه مشکلی حضور داشته باشند.

ترک‌جوش در پایان در پاسخ به این پرسش که در صورت بازگشایی سینماها مردم استقبالی از نمایش‌ها می‌کنند یا خیر، تصریح کرد: مردم چند ماهی از فضای نمایش دور بودند و در حال حاضر تشنه تماشای تئاتر هستند و هر زمان که سالن‌های سینمایی و نمایشی باز شوند شک نکنید که استقبال خوبی خواهد شد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است