مستندی درباره آیین «زار» ساخته‌ام/ اکران «واکس‌چه» در هنروتجربه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
کامران حیدری در گفتگو با صبا:

مستندی درباره آیین «زار» ساخته‌ام/ اکران «واکس‌چه» در هنروتجربه

کامران حیدری از ساخت مستندی درباره «آیین زار» و نگارش یک فیلمنامه بلند خبر داد.

کامران حیدری کارگردان مستند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره مستند جدید خود توضیح داد: مستند جدیدی را در دست دارم که فیلمبرداری آن نزدیک به ۳ سال زمان برد و الان در مراحل پایانی قرار دارد اما هنوز نامی را برای آن انتخاب نکرده‌ام.

وی افزود: موضوع این مستند درباره یک مامازار در هرمزگان است.

کارگردان مستند «واکس‌چه» درباره اینکه ایده ساخت مستند جدید را از کجا پیدا کرده است، گفت: در فیلم «دینگومارو» یک خانواده‌ای در آن حضور دارند به نام خانواده زارعی و غلام زارعی که در جنوب فرد معروفی است. مادر غلام زارعی، مامازار است و به شکل کلی تمام افراد خانواده اهل هوا هستند. من نیز پس از آشنایی با این خانواده در مراسم‌های زار آن‌ها شرکت کردم و از آن زمان دوست داشتم فیلمی با این موضوع بسازم.

وی افزود: من در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با این افراد در ارتباط بودم و در حین ساخت مستند «واکس‌چه» شروع به فیلمبرداری این مستند نیز کردم.

این مستندساز درباره برنامه نمایش مستند جدید خود بیان کرد: درحال حاضر برنامه‌ای برای نمایش این فیلم ندارم زیرا برنامه جشنواره‌های داخلی را به دلیل بیماری کرونا نمی‌دانم. تنها چیزی که این روزها درگیر آن هستم این است که خروجی این فیلم خروجی مناسبی باشد زیرا فکر می‌کنم از فیلم‌های گذشته من بسیار بهتر ساخته شده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه زمان زیادی را برای این مستند و خروجی مطلوب صرف می‌کند، توضیح داد: صدابرداری و صداگزاری موسیقی زار مخصوصا در مراسم‌های زار کار بسیار سختی است و فکر می‌کنم نزدیک به ۲ ماه به زمان نیاز داشته باشد.

کارگردان مستند «دینگومارو» درباره نگارش فیلمنامه جدیدش توضیح داد: درحال حاضر نگارش یک فیلمنامه بلند سینمایی را به پایان رسانده‌ام که فیلمنامه‌ای جاده‌ای دارد و برگرفته از زندگی افراد حقیقی است و حتی بازیگران این کار نیز افراد حقیقی هستند که قرار است زندگی آن‌ها نقل شود و نقش خود را در این فیلم بازی می‌کنند. آذرماه امسال کارهای فیلمبرداری آن را شروع می‌کنم.

حیدری در پایان اشاره کرد: برای نمایش فیلم «واکس‌چه» با گروه «هنر و تجربه» صحبت کرده‌ایم اما با شرایط فعلی نمی‌دانم اکران این فیلم به چه شکلی رقم می‌خورد. با توجه به اینکه تیرماه سینماها باز می‌شوند ترجیح می‌دهم «واکس‌چه» از اولین فیلم‌هایی که اکران می‌شود نباشد زیرا در این شرایط ممکن است مردم همچنان اعتمادی به حضور در مکان‌هایی مثل سینما نداشته باشند و فرصت نمایش این فیلم دیده نشده از دست برود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000