برپایی نمایشگاه مجازی «نگاهی به هنر شرق آسیا» توسط موزه امام علی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۰

برپایی نمایشگاه مجازی «نگاهی به هنر شرق آسیا» توسط موزه امام علی

نمایشگاه «نگاهی به هنر شرق آسیا» با نمایش آثاری از هنرمندان چین، هند، ژاپن، نپال و تبت در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به اجرا در می آید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، نمایشگاه «نگاهی به هنر شرق آسیا» به صورت مجازی با نمایش آثاری از هنرمندان چین، هند، ژاپن، نپال و تبت از ۲۰ خرداد تا ۸ مرداد ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به اجرا در می آید.

این نمایشگاه با رویکردی پژوهشی، نمونه های درخشانی از آثار هنرمندان تاثیرگذار در شکل گیری بخشی از هنر سده های نوزدهم و بیستم (میلادی) را ارائه می دهد که بیشتر آثار در قالب چاپ دستی(حکاکی روی چوب-اوکیوئه-ژاپنی)، نقاشی به ویژه مکتب نقاشی های نائیو مادوبانی هند، آثار حجمی فلزی و سفالی، طراحی و خوشنویسی چینی، نقوش پارچه و صنایع دستی است که برخی از این آثار برای اولین بار به نمایش درمی آید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه مجازی بسترسازی برای آشنایی وآگاهی مردم نسبت به هنرهای آیینی دیگر فرهنگ ها و مبادلات و تعمیق مشترکات فرهنگی هنری بین ایران و کشورهای شرق آسیا است. این نمایشگاه می تواند به گسترش و شناخت بیشتر هنر و تمدن درخشان چند هزار ساله شرق آسیا و ارتباط نزدیک آن با فرهنگ و هنر با شکوه ایرانی کمک کند.

نمایشگاه مزبور گزیده ای است از مجموعه ای کم نظیر و متعلق به دو مجموعه دار پژوهشگر جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور که طی چندین دهه از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده است.

علاقه مندان می توانند برای دیدن این آثار (هر روز یک اثر) به صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به آدرس @iaram_art مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است