سلطنت سرگروه‌ها در سینما تمام شد/ جایگاه جدید شورای صنفی نمایش با آمدن «سمفا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
رییس سازمان سینمایی اعلام کرد:

سلطنت سرگروه‌ها در سینما تمام شد/ جایگاه جدید شورای صنفی نمایش با آمدن «سمفا»

حسین انتظامی با تاکید بر انجام قرعه کشی برای تعیین سرگروه های سینمایی درباره نقش سامانه سمفا توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی درباره سانس بندی سینماها برای فیلم ها گفت: یکی از بحث های مرسوم بین صاحب فیلم و سینمادار در جلسات بحث سانس های چرخشی بود. من به کرات وقتی با فیلمسازان آثار فرهنگی مواجه می شدم، می دیدم از این گلایه دارند که سینمادار در جریان سانسی چرخشی نوبت ظهر را به آثار آنان اختصاص می دهد و از چهار و شش بعد از ظهر فیلم سینمای به اصطلاح بدنه را اکران می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در «سمفا» یعنی سامانه مدیریت فروش و اکران فیلم ها راه حل این مشکلات دیده شده است. این سامانه دو کار انجام می دهد یعنی هم فروشنده بلیت را به چهار شرکت رسانده که زمینه رقابت ایجاد شود و بخش دیگر این سامانه مدیریت اکران است. یک پرده سینما بنا بر قراردادش که در «سمفا» ثبت می شود می تواند دو فیلم و یا یک فیلم داشته باشد و اگر دو فیلم داشته باشد، باید یکی در میان فیلم را اکران کند و سیستم اجازه جابجایی نمی دهد. آن نگرانی قبلی برطرف می شود و پس دعوایی دیگر رخ نمی دهد که پای بحث آن به شورای صنفی نمایش وارد شود.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به وظایف شورای صنفی نمایش پس از این تغییرات عنوان کرد: ما دو شورای کارگروه صنفی نمایش و شورای عالی اکران را که در دولت تشکیل می شد در هم ادغام کردیم و مجموع وظایف آنان به پنج مورد رسیده است که از جمله آن تعیین سرگروه است که براساس این نظام نامه آن ادعای برخی مبنی بر سلطنت سرگروه ها نیز پایان می یابد و فیلم ها به شکل قرعه به سرگروه داده می شود، بحث کف فروش هم در «سمفا» دیده می شود.

وی در پایان گفت: انتخاب فیلم ها از میان متقاضیان اکران هم براساس قرعه از سه گلدان فیلم های کمدی، فیلم های عام به معنای اجتماعی های پرفروش و بعدی که عنوان سایر دارد، صورت می گیرد. اصلی ترین وظیفه شورای صنفی با وجود سمفا این است که اگر اختلافی بین پخش و سینمادار باشد، در این شورا مطرح می شود. در اصل ۹۰ درصد اختلافات مرسوم به صورت اتوماتیک در این سیستم حذف می شود. همان طور که در تولید تکنولوژی به کمک سینما آمده است، باید در اکران نیز از مزایای تکنولوژی به خوبی بهره مند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است