آلبوم «نیلوفر نیلوفرانه» را آماده کردم/ برپایی نمایشگاه خوشنویسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
بیژن بیژنی در گفتگو با صبا:

آلبوم «نیلوفر نیلوفرانه» را آماده کردم/ برپایی نمایشگاه خوشنویسی

بیژن بیژنی از انتشار آلبوم موسیقی «نیلوفر نیلوفرانه» و برپایی نمایشگاه خوشنویسی خود خبر داد.

بیژن بیژنی خواننده و هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: آلبوم جدیدم در مراحل نهایی قرار دارد و قرار است آن را به زودی منتشر کنم. عنوان این اثر موسیقایی «نیلوفر نیلوفرانه» و شامل هشت تصنیف است که برای سازهای ایرانی و کلاسیک تنظیم شده است. تنظیم قطعات این آلبوم به عهده رضا فدایی بوده و آهنگسازی توسط عبدالرضا رضایی نیا انجام شده است.

این خواننده از انتشار یک قطعه جدید خبر داد و تاکید کرد: یک تک ترک آماده انتشار دارم که براساس ملودی «ساری گلین» با شعر زنده یاد جمشید ارجمند و تنظیم هومن دهلوی برای سازهای کلاسیک تدوین شده است. این اثر موسیقایی به زودی از طریق فضای مجازی و سایت های معتبر در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

این هنرمند خوشنویس درباره فعالیت خود در این حوزه نیز گفت: در ایام قرنطینه از فرصت استفاده کردم و بیشتر به هنر خوشنویسی پرداختم و تصمیم دارم به زودی یک نمایشگاه خوشنویسی از آثارم برپا کنم.

کلاس های هنری آنلاین کاربردی نیست

وی درباره برگزاری کلاس های آنلاین هنری خاطرنشان کرد: به نظر من برگزاری کلاس های آنلاین بازخورد خوبی نخواهد داشت و بهتر است در ایام کرونا با حفظ پروتکل ها، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم. به نظر من حضور هنرجو در کلاس بازخوردهای مثبتی خواهد داشت که نباید از آن غافل شویم. همچنین برگزاری کنسرت های آنلاین زیاد مفید نخواهد بود زیرا مخاطب باید از نزدیک با هنرمند در ارتباط باشد البته اگر هنرمند حرفی برای گفتن داشته باشد برگزاری این کنسرت ها می تواند مخاطب را امیدوار کند.

بیژنی با اشاره به اینکه کرونا تمامی هنرمندان را خانه نشین کرده است، عنوان کرد: به نظر من کرونا سبب دوباره اندیشی درباره زندگی و جهان شده است و بیشتر هنرمندان در این دوران به نگاه عمیق تری نسبت به هنر رسیده اند البته در بعضی افراد تاثیرهای منفی گذاشته زیرا این بیماری تحرک هنر را گرفته و اجازه فعالیت و عرضه هنر را از هنرمند گرفته است در نتیجه تاثیر منفی در تولید هنر هم گذاشته است که امیدوارم این تاثیرها اقتصاد هنر را از بین نبرد.

وی در پایان گفت: شرایط باید برای هنرمند فراهم باشد تا بتواند به هنر جان دهد. دوری از مخاطب برای هنرمند خیلی سخت است و امیدوارم سریعتر وصل میان هنرمند و مخاطب دوباره برقرار شود تا هنرمندان بتوانند با تجربه ای که از این دوران کسب کردند به رونق هنر کمک کنند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است