قتل جرج فلوید سوژه یک نمایشگاه کارتون شد/ نمی‌تونم نفس بکشم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵

قتل جرج فلوید سوژه یک نمایشگاه کارتون شد/ نمی‌تونم نفس بکشم!

حوزه هنری انقلاب اسلامی نمایشگاه کارتون «نمی‌تونم نفس بکشم!» را با نمایش آثار هنرمندان بین‌المللی از ۲۷ کشور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبا، نمایشگاه کارتون «نمی‌تونم نفس بکشم!» با نمایش آثار هنرمندان بین‌المللی از ۲۷ کشور در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی در تشریح برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: بعد از اتفاق تلخ و ناگوار در آمریکا برای جرج فلوید که شهروند آمریکایی بود، پویشی بین‌المللی به نام «نمی‌توانم نفس بکشم» برای اعتراض به نژادپرستی راه افتاد.

وی افزود: پیش از این اتفاقاتی شبیه به این مورد در کشور آمریکا رخ داده بود، اما متاسفانه مورد حمایت رسانه‌ها قرار نگرفت و بازتاب رسانه‌ای کمی داشت.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: همچنین آمار ویروس کرونا در این کشور به گونه‌ای است که ۷۰ درصد از جانباختگان سیاه‌پوست‌اند چرا که سفیدپوستان بیشتر از خدمات بهداشتی بهره می‌برند و این نشان‌دهنده تبعیض نژادی در حوزه بهداشتی برای شهروندان این کشور است.

شجاعی درباره واکنش رییس‌جمهور کشور آمریکا به این موضوع بیان کرد: واکنش رییس‌جمهور آمریکا در مورد قتل جورج فلوید حرکت خصمانه‌ای بود که خشم مردم آمریکا به ویژه سیاه پوستان را برانگیخت و هم‌اکنون نیز در حال تظاهرات در سطح خیابان‌اند و این اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که مردم معترض وارد کاخ سفید شدند.

وی ادامه داد: به‌‌عنوان اتفاقی جدی این موضوع مورد توجه قرار گرفت و نیاز به واکنشی سریع در سطح بین‌المللی برای اعلام این اعتراض بود و بهترین زبان برای گفتن این اعتراض زبان کاریکاتور است.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری درباره از هم‌ پاشی دولت آمریکا و اشاره به قتل آن شهروند آمریکایی، طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا نمایشگاهی با عنوان «نمی‌تونم نفس بکشم!» در سطح بین‌المللی برگزار شود.

شجاعی اظهار کرد: تاکنون از ۲۷ کشور در این رویداد شرکت کردند و بیش از ۷۰ اثر از هنرمندان بین‌المللی به دبیرخانه این رویداد در حوزه هنری انقلاب اسلامی ارسال شده است.

وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایشگاه آثار ارسال شده ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹ در محوطه بیرونی گالری‌های حوزه هنری برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است