جزییات کارگاه آنلاین امیرعلی نجومیان با موضوع مطالعات فرهنگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱

جزییات کارگاه آنلاین امیرعلی نجومیان با موضوع مطالعات فرهنگی

امیرعلی نجومیان دوره آموزشی مطالعات فرهنگی را به صورت آنلاین از تاریخ 25 خردادماه به مدت 6 هفته برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا، دوره آموزشی مطالعات فرهنگی با حضور امیرعلی نجومیان به صورت آنلاین از تاریخ ۲۵ خردادماه و به مدت ۶ هفته برپا می شود.

مطالعات فرهنگی بر اساس چرخشی پارادایمی مفهومِ «فرهنگ» را هدفِ کنش نقادانه قرار می‌دهد و بسیاری از پدیده‌ها و تجربه‌های زیسته را در چهارچوب فرهنگ بازخوانی می‌کند.

در این دوره، به جای دسته‌بندی مطالب بر اساس نظریه‌ها، رویکردها و روش‌ها، طرح درس بر اساس «مفاهیم» شکل می‌گیرد. مفاهیم و پدیده‌های مورد بحث در این دوره از این قرارند: فرهنگ و طبیعت، بازنمایی فرهنگی، نشانه‌ها و رمزگان فرهنگی، تاریخ فرهنگی، جغرافیای فرهنگی، فرهنگ و فضای شهری، فرهنگ و ابژه‌ها، تولید مادی فرهنگ، صنعت فرهنگ، زندگی روزمره، سبک زندگی، فرهنگ مصرفی، صنعت مد، ارزش فرهنگی، فرهنگ عامه و فرهنگ نخبه، رسانه، فرهنگ و هویت، خود و دیگری، فرهنگ و قومیت، فرهنگ و جنسیت، و بدن فرهنگی.

بخش اصلیِ هر جلسه، خوانش عملیِ متون ادبی، هنری، فرهنگ عامه، پدیده‌های اجتماعی و زندگی روزمره است و بدین صورت در فرآیندی استقرایی از کنش نقادانه به سوی نظریه‌ها حرکت می‌کنیم و نه برعکس. بدین شکل، کوشش می‌کنیم از کاربست مکانیکی نظریه‌ها و روش‌ها بر مفاهیم و پدیده‌ها پرهیز کنیم.

علاقه مندان به حضور در این دوره می توانند به صورت آنلاین به آدرس lms.elm.ac/nojoumian ثبت نام کنند و برای پشتیبانی دوره در گروه تلگرامی به آدرس: https://t.me/joinchat/HPlK5x125ux4-uVnnOsu9w عضو شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۰۹۳۵۲۰۰۰۰۱۲ تماس بگیرید.

همچنین علاقه مندان برای ثبت نام خارج از کشور می توانند به آدرس  ElmInternational @ درخواست خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است