مجسمه‌های تهران از تاریکی درمی‌آیند/ پلاک‌کوبی و ایجاد بانک اطلاعات مجسمه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
فرزاد طالبی در گفتگو با صبا خبر داد:

مجسمه‌های تهران از تاریکی درمی‌آیند/ پلاک‌کوبی و ایجاد بانک اطلاعات مجسمه‌ها

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از اجرای نقاشی های دیواری ماندگار در سطح شهر و پلاک کوبی و مرمت مجسمه های شهر خبر داد.

فرزاد طالبی معاون امور فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برنامه های این سازمان در سال جاری بیان کرد: امسال ما در کنار اجرای برنامه های مصوب، به طور عمده روی ساماندهی المان های شهری، نقاشی های دیواری، مجسمه ها و … تمرکز کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مجسمه ها در جایی قرار دارد که با توجه به تحولات شهری در حال حاضر دید کافی ندارند، توضیح داد: باید به لحاظ جانمایی این مجسمه ها اصلاح شوند و در جای مناسب تری در معرض دید عموم قرار بگیرند. جانمایی های جدید می تواند در همان منطقه اما در جای مناسب تر و با دید بهتر انجام گیرد.

این مدیر هنری همچنین درباره نورپردازی آثار شهری گفت: فهرستی از مجسمه هایی که نیاز به نورپردازی دارند در پایان سال گذشته در اختیار بخش مربوطه قرار گرفته تا انجام شود.

طالبی یادآور شد: عنصر اصلی در بحث مجسمه های شهری، دیده شدن آنها و انتقال پیام آن است این در حالی است که برخی از این آثار به دلیل نداشتن نورپردازی مناسب در ساعات شب قابل دیدن نیست.

معاون امور فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین بر ضرورت پلاک کوب کردن مجسمه های شهر تاکید کرد و گفت: تا پایان تابستان پلاک همه مجسمه ها و المان های شهر نصب خواهد شد و همچنین اطلاعات همه مجسمه ها، نقاشی های دیواری و گرافیک محیطی نیز در بانک اطلاعاتی گردآوری و ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مرمت مجسمه های شهری در طول زمان اظهار کرد: مرمت مجسمه ها مساله بسیار مهمی است که کار روی برخی از این مجسمه ها را شروع کرده ایم از جمله مجسمه خیام اثر استاد صدیقی و سردیس های بوستان جوانمردان که کار مرمت آنها به پایان رسیده است.

طالبی در پایان درباره نقاشی های دیواری هم بر ضرورت انجام آثار ماندگار روی دیوارهای شهر تاکید و اظهار کرد: در بخش نقاشی های دیواری تاکید ما بر انجام آثار ماندگار است و نقاشی های دیواری که در سال های قبل انجام شده، برخی از آنها وضعیت مناسبی ندارند در صورت لزوم یا با طرح های جدید جایگزین می شوند و یا در صورتی که تشخیص داده شود، در راستای آرام سازی فضای شهر، پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است