روس ها با الکساندر پوشکین دوران قرنطینه را پشت سر گذاشتند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آسوشیتدپرس، اهالی شهر مسکو، روز شنبه 6 ژوئن در حالی که با دستکش و ماسک دیده می شدند، وارد میدان سرخ این شهر شدند. این اتفاق یک نشانه کوچک از تلاش‌های تدریجی برای باز شدن پایتخت روسیه در دوران همه گیری کرونا به حساب می آید.

اگرچه ممنوعیت اجتماعات عمومی در شهر مسکو همچنان ادامه دارد، با این حال مقامات این کشور اجازه داده اند تا برخی بازارها با محدودیت ‌هایی دایر شوند. طبق این محدودیت ها حضور روزانه افراد در کتاب فروشی های با فضای باز به 6 هزار نفر محدود شده است و بازدیدکنندگان نیز در پنج شیفت دو ساعته حق بازدید دارند.

با وجود این دستورالعمل ها بسیاری از مردمی که برای خرید به نمایشگاه آمده بودند نسبت به فاصله گذاری اجتماعی بی ‌تفاوت بودند، این در حالیست که کارگران واقع در نمایشگاه به صورت دوره‌ای کتاب‌ها و قفسه‌های کتاب فروشی را با مواد ضد عفونی تمیز می کردند.

ولادیمیر تولستوی مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری روسیه، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امروز شاهد یک پیشرفت برای رسیدن به زندگی عادی هستیم.

این نمایشگاه سه روزه کتاب در روسیه همزمان با زادروز نویسنده محبوب روسی الکساندر پوشکین آغاز به کار کرده است.

یکی از افرادی که این در رویداد به همراه همسر و فرزندانش حضور یافته یود گفت: ما برای تولد پوشکین به اینجا آمده ایم و از آنجا که این اولین رویداد بزرگ این‌چنینی پس از دوران قرنطینه است، خوشحالیم که با کودکانمان به اینجا آمده ایم.

تولستوی وزیر فرهنگ روسیه از پوشکین نویسنده قرن نوزدهم روسی به عنوان انگیزه اتخاد این تصمیم پرریسک یاد کرد. تولستوی گفت: پوشکین یک شاعر آزاد و بی‌باک بود، او تمام خطرات و فلاکت های زمانه خود را به چالش می کشید.

شهر مسکو پایتخت کشور روسیه مرکز شیوع بیماری کرونا در این کشور بوده ‌است. تا به امروز بیش از 458 هزار نفر در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۵.۷۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند. اما با توجه به تعداد بیمارهای جدید، محدودیت‌ها در این کشور به کندی در حال برداشته شدن است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/